ရွီအာပုိစ္ေလးကုိဖတ္ၾကည့္လိုက္သည့္အခါ အမွားေတြအမ်ားၾကီေတြ့ရပါတယ္။ သုိ့ေသာၿငားလည္း ဒီေနရာ၌ (ဂဒီးေရခြမ္၌ ဟဇ္ရသ္အလီ (ရေသြ့)အား ေ၀လာယသ္ ေပးၿခင္း )ဟူေသာေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး ဤသည္နွင့္သက္ဆုိင္ေသာ အခ်ုဳိ့အခ်က္ေလးမ်ားကုိသာ ေရးသားသြာဖုိ့စိတ္ကူးလုိက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ ့ယူအုိအုိင္ရွိ ရွီအာ မန္ဘာမ်ားလြပ္လပ္စြာေဆြးေႏြးလုိ့ရေအာင္နွင့္ အဟ္ေလစြႏၷသ္အဖြဲ့၀င္တုိ့အဖုိ့သိသင့္သိအပ္ေသာအရာတခ်ဳိ့ ပါလာလုိ့ပါလာၿငား ဟူ၍ၿဖစ္သတည္း။
من کنت مولا فهذا علی مولا ဟူေသာ ဟဒီးစ္ႏွင့္စပ္လ်ွင္း၍ ပညာေရးပုိင္းဆုိင္ရားစကားမ်ားကုိ မေၿပာေတာ့ပဲ အမ်ားနားလည္နုိင္ေသာ ၿမင္သာသည့္အခ်က္တခ်ဳိ့ကုိတင္ၿပရမယ္ဆုိရင္......................................
အေၾကာင္အရာ။ ။
ဤ ဟဒီးစ္ေတာ္သည့္ရွိအာတုိ့ လက္စုပ္လက္ကုိင္ ၿပုေသာ အၾကီးဆုံးအေထာက္အထား တစ္ခုၿဖစ္ေပသည္။
အေထာက္အထားေပးပုံ။ ။
(၁)ၿမတ္တမန္ ရစူလ္ေလခိုဒါ (ဆြ)ဟာ သူရဲ႕ ေနာက္ဆံုးခရီး ဟဂ်္အျပန္
ဂဒီးရ္ေရခြန္းမ္ မွာ ေ၀လာယသ္ အ႐ိုက္အရာကို ေမာင္လာအလီ(အ.စ)ကို
အပ္ႏွင္းခဲ့တာကို မြတ္စလင္မ္တိုင္း အသိပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက
ရစူလ္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ အလီ(အ.စ)ရဲ႕ ေ၀လာယသ္အ႐ိုက္အရာကို
အပ္ႏွင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ မြတ္စလင္မ္တိုင္း သိေအာင္လို႔ ေနာက္မွာက်န္ခဲ့တဲ့
ခရီးသြားေတြကိုကအစ အားလံုးကို ေစာင့္ဆိုင္းေစ ခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
အလီ(အ.စ)အား ေ၀လာယသ္ အ႐ိုက္အရာအပ္ႏွင္းတာကို မြတ္စလင္မ္တိုင္း
လက္ခံခဲ့တယ္။
(၂)မည္သို႔ပင္ဆိုေစ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္းကို
အတင္းအဓၶမ ရယူထားတဲ့ အဘူဘကရ္ကေတာ့ မည္သို႔မွ် အလ်င္းေပးမည္မဟုတ္ေခ်။
(၃)တမန္ေတာ္သခင္ မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ......................
من کنت مولا فهذا علی مولا
ငါတမန္ေတာ္သည္ အၾကင္သူမ်ား၏ ေမာင္လာေရွ႕ေဆာင္းဦးေဆာင္ျဖစ္သကဲ႔သို႔ အလီသည္
ထိုသူမ်ား၏ ေရွ႕ေဆာင္ ဦးေဆာင္ျဖစ္သည္
သိသင့္ေသာအခ်က္မ်ာ။ ။
ဤ ဟဒီးစ္ေတာ္အားပုံစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးနွင့္ ေၿပာဆုိကာ ဟဇ္ရသ္အလီ (ရေသြ့)သခင္သည္သာလွ်ွင္ မထမဦးဆုံး ခလီဖာၿဖစ္ထုိက္ေၾကာင္း မရရေအာင္ အေထာက္အထာေပးခ်င္ၾကတယ္။တကယ္ေတာ့ ရွီအာတုိ့ဟာ အရ္ဗီပညာရပ္ကုိမတပ္က်ြမ္းသည့္အတြက္ ဤဟဒီးစ္ေတာ္၏အဓိပၸါယ္ကုိေတာင္မွန္ကန္စြာမၿပန္တတ္ၾကေပ။
၎တုိ့ၿပန္ဆုိေသာအဓိပၸါယ္မွာ စာေပအရလည္းမည္သုိ့မွမအပ္စပ္သလို သမုိင္းရွုေထာင့္အရလည္း မည္သုိ့မွ မမွန္ကန္ေပ။
အေၾကာင္းမွာ
(၁)
္ သမုိင္းကုိ ေကာင္းမြန္စြာေလ့လာထားသူတုိင္းသည္ ဤမိန္ခြန္္းေတာ္၏ေၾကာင္းရင္း အားကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိနုိင္ပါသည္။ဤမိန့္ခြန္းေတာ္ကုိမိန့္ရၿခင္းမွာ ဟဇ္ရသ္အလီသခင္သည္ ယမန္နုိင္ငံ၏အေရးကိစၥေဆာင္ရြက္ၿပီးေနာက္ ၿမတ္နဗီကုိယ္ေတာ္သခင္ထံသုိ့ၿပန္ေရာက္ခစားသည့္အခါ တခ်ဳီသူတုိ့ သည္ ဟဇ္ရသ္အလီ သခင္နွင့္စပ္လ်ွင္း၍ တခ်ဳိ့လြဲမွားေသာတုိင္ၾကားခ်က္မ်ားအားေလွ်က္တင္ၾကေလရာ ဤတုိင္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ လူတုိ့၏နုဳတ္ဖ်ား၌ေရပန္းစားေနၿပီး ၿဖစ္ေၾကာင္ကုိလည္းကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)ကသိလိုက္ေလသည္။ဤသုိ့ေသာအခ်ိန္၌ကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ တခ်ဳိ့သူမ်ားကုိသာ တိတ္တဆိတ္တားၿမစ္ခဲ့ပါမူ မသိနာမလည္းေသာသူမ်ားက ဘက္လုိက္သည္ဟု ထင္ေကာင္းထင္လာနုိင္ဖြယ္ရိွေပသည္။ သုိ့ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ကုိယ္ေတာ္သခင္သည္ ခရီးသည္အားလုံးအားစု ကာ ဤသုိ့မိန့္ေတာ္မူေလသည္။
(အုိးလူသာအေပါင္းတို႕ ငါကိုယ္ေတာ္သည္အသင္ထံ၌ မိမိတုိ့၏အသက္မ်ားထက္ပင္သာ၍ မခ်စ္ထုိက္ေပသေလာ
ထုိအခါ ဆြဟာဗာတုိ့က ဟုတ္ပါေၾကာင္း ေလ်ွက္ထားၾကေလသည္။
ထုိအခါကုိယ္ေတာ္သခင္ကမိန္ေတာ္မူေလသည္။
 အၾကင္မည္သူမဆုိ္ ငါကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)ခ်စ္ခင္လ်ွင္ အလီ (ရေသြ့ သခင္)အားလည္း ခ်စ္ခင္မူၿပုအံ့။ အုိအလႅာဟ္အသ်ွင္ ၎အားခ်စ္ခင္သူတုိ့အား အသ်င္ၿမတ္ ခ်စ္ခင္ေတာ္မူပါ ၎အားမုန္းသူတုိ့အား အသွ်င္ၿမတ္မုန္းေတာ္မူပါ။) ဟဒီးစ္
ဤဟဒီးစ္ေတာ္သည္ တမန္ေတာ္သခင္အားခ်စ္ခင္ရန္ အေရးၾကီးသေလာက္ဟဇ္ရသ္အလီအားအမုန္းထားၿခင္းသည္ ဟရာမ္ၿဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးေနေပသည္။ ဤသည္ကားက်ြနု္ေတာ္တုိ့ အဟ္ေလ့စြႏၷသ္တုိ့၏ခံယူခ်က္ၿဖစ္သည္။
*ဤဟဒီးစ္ေတာ္၌ အုပ္ခ်ဳပ္မူအေၾကာင္း မပါေပ။
*အကယ္၍အုပ္ခ်ဳပ္မူအေၾကာင္းပါခဲ့ရင္လည္း ယင္းအုပ္ခ်ဳပ္မူသည္ ကုိယ္ေတာ္သခင္ ၀ဖါးသ္ၿဖစ္ၿပီေနာက္ ခ်က္ခ်င္း ၿဖစ္ထုိက္ေသာအုပ္ခ်ဳပ္မူဟူ၍ လုံး၀ ရည္ညြန္ၿခင္းမရွိေပ။
အေၾကာင္းကား ေနာင္ေခတ္ တခုမွာ ဟဇ္ရသ္အလီ(ရေသြ့)နဲ့ ဟဇ္ရသ္ မုိအာေ၀ယာဟ္(ရေသြ့)သခင္တုိ့၏ အၾကာ မုိနာဖိက္တုိ့ရဲ့ ေသြးေဆာင္မူေၾကာင့္ အကြဲအလြဲၿဖစ္လာမည္ အား ကုိယ္ေတာ္သခင္သည္ ၀ဟီအေၾကာင္းခံအၿဖစ္သိရိွေနခဲ့ေပသည္။ သုိ့ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ဆြာဟာဗာတုိ့ အားဤသုိ့မိန့္ရိွရၿခင္းၿဖစ္ေပသည္။
(၂)
ဤဟဒိးစ္ေတာ္ရိွ "ေမာင္လာ" ဟူေသာ စာလုံးအာ; ေရွ့ဦးေဆာင္သူဟု ၿပန္ၿခင္းမွာ အရ္ဗီဘာသာရပ္ အရ မည္သည့္အာရ္ဗီစာေပပညာရွင္ကမ်ွ လက္ခံသည့္အဓိပၸါယ္မဟုတ္ပါ။
(3)
ေမာင္လာ ဟူေသာစကားလုံးသည္ အရ္ဗီဘာသာရပ္၌ ေၿမာက္မ်ားစြာေသာ
အဓိပၸါယ္ကုိေဆာင္ပါသည္။ ဥပမာ ခ်စ္ခင္သူ ၊မိတ္ေဆြ ၊သခင္၊က်ြန္၊
အုပ္ခ်ဳပ္သူ စသျဖင့္အဓိပၸါယ္ေၿမာက္မ်ားစြာကုိေဆာင္ေပသည္။
စာအသြားအလာနဲ့ေနရာ လုိက္၍အဓိပၸါယ္ေၿပာင္းေနေပသည္။တခ်ိန္တည္း၌
အဓိပၸါယ္အားလုံးအား ဆုိလုိ၍မရသလုိ၊
ရည္ညႊန္းမွုရွိၿပီးသားအဓိပၸါယ္အားလႊတ္ၿပီး
ေနရာတုိင္း၌အဓိပၸါယ္တစ္ခုတည္းယူမည္ဆုိပါက မည္သုိ့မွမွန္ကန္နုိင္မည္မဟုတ္။
ရွရီအသ္နွင့္ညိစြန္းသည့္အဓိပၸါယ္မ်ဳိးဖုိ့မူ ေၿပာစရာပင္မရွိေတာ့ေပ။
(၄)
ေမာင္လာဟူေသာစာလုံး၏အဓိပၸါယ္အား ရွီအာတုိ့ဆုိသည့္အတုိင္း(ငါတမန္ေတာ္သည္
အၾကင္သူမ်ား၏ ေမာင္လာေရွ႕ေဆာင္းဦးေဆာင္ျဖစ္သကဲ႔သို႔ အလီသည္
ထိုသူမ်ား၏ ေရွ႕ေဆာင္ ဦးေဆာင္ျဖစ္သည္ ) အုပ္ခ်ပ္သူဟု ၿပန္ဆုိပါက
တခ်ိန္တည္းတြင္အုပ္ခ်ဳပ္သူနွစ္ေယာက္ အၿပဳိင္ၿဖစ္ကာ ဟဇ္ရသ္အလီသခင္အား
ကုိယ္ေတာ္သခင္နွင့္ လယ္ဘယ္ ၿပိဳင္ဖက္သတ္မွတ္ရာက်ေပသည္။ သုိ့ေသာ္
ခ်စ္ခင္သူဟုၿပန္ဆုိပါကဤသုိ့ေသာအၿဖစ္ဆုိးမ်ဳိးနဲ့ ၾကံဳလာနုိင္စရာ
အေၾကာင္းအလွ်င္းမရိွေပ။
(၅)
ဤဟဒီးစ္ေတာ္၏အဆုံးပုိင္းရွိ ကိုေတာ္သခင္(ဆြ)၏
ဒုိအာကုိၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္လည္း ဤေနရာ၌ ခ်စ္ခင္သူဟူေသာအဓိပၸါယ္ကုိသာ
ဆုိလုိေနေၾကာင္းထင္ရွားပါသည္။ဒုိအာမွာ အထက္၌ ေရးသားထားပါတယ္။ယၡဳတဖန္
ဟဒီးစ္နွင့္ဒုိအား ၿပန္ေရးေပးလုိက္ပါတယ္(အၾကင္မည္သူမဆုိ္
ငါကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)အားခ်စ္ခင္လ်ွင္ အလီ (ရေသြ့ သခင္အားလည္း)
ခ်စ္ခင္မူၿပုအံ့။ အုိအလႅာဟ္အသ်ွင္ ၎အားခ်စ္ခင္သူတုိ့အား အသ်င္ၿမတ္
ခ်စ္ခင္ေတာ္မူပါ ၎အားမုန္းသူတုိ့အား အသွ်င္ၿမတ္မုန္းေတာ္မူပါ။)
(၆)
ဦးေဆာင္ဦးရြက္မွုဟူသည္အလြန္အေရးပါလွေပသည္။ရွင္းလင္းၿပတ္သားစြာမိန့္ၿခင္းနွင့္စကားၾကြယ္၀ၿခင္းသည္
ကုိယ္ေတာ္သခင္၏ ထူးၿခားေသာ ၀ိေသသမ်ားအနက္ မွ
ထင္းရွားလွေသာ၀ိေသသမ်ားၿဖစ္ေပသည္။ သုိ့ၿဖစ္ေပရာ အထက္ပါ
ဟဒီးစ္ေတာ္အားရွီအာတုိ့ၿပန္ဆုိသည့္အတုိင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိပါမူု
ကုိေတာ္သခင္(ဆြ)အေပၚေအာက္ပါ စြဲခ်က္မ်ားၿဖင့္ စြပ္စြဲသမုတ္ရာေ၇ာက္ေပသည္။
(၁)ကုိေတာ္သခင္သည္ စကားၾကြယ္၀သူမဟုတ။္(အစ္သဂ္ဖိရြလႅာဟ္)။
(၂)ကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ မိမိ၏ တာ၀န္အားေၾကပြန္ခဲ့သူမဟုတ္ ။(အစ္သဂ္ဖိရြလႅာဟ္)။

မွတ္ခ်က္။ ။
ဤဟဒီးစ္ေတာ္နွင့္စပ္လွ်င္း၍ေနာက္ထက္ေၿမာက္မ်ားစြာေသာ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားက်န္ေနေပေသးသည္။သုိ့ေသာ္ဤပုိစ္ေလးအား
ေအာက္ပါ အေၾကာင္းအရာေလးနွင့္ နိဂုံးသတ္လုိက္ပါသည္။
တေန့ေသာအခါ ကူဖာၿမုိ့၌ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္သည္ ဟဇ္ရသ္အလီသခင္ထံလာေရာက္ကာ ဤသုိ့လာေရာက္ေလွ်က္ထားေလ၏ ။
အုိ အလီသခင္(ရေသြ့)  အသင့္တုိ့သည္အဘယ္ေၾကာင့္
ဟဇ္သရ္အဗူဘကရ္သခင္(ရေသြ့)အား ခလီဖာခန့္ခဲ့ရသနည္း?
ထုိအခါ အလီသခင္(ရေသြ့)က "ကုိယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္
မိမိအသက္ထင္ရွားရွိေနစဥ္အခုိက္ က်ြန္ေတာ့္အဖုိ့အေရးအၾကီးဆုံး ၊အဓိက က႑
ၿဖစ္ေသာ သာသနာ့အေရးအရာမ်ား၌ ဟဇ္ရသ္အဗူဗကရ္(ရေသြ့)သခင္အား
ဦးေဆာင္သူအၿဖစ္ခန့္အပ္ခဲ့ရာ ကုိယ္ေတာ္သခင္မရွိသည့္ေနာက္ က်ြနု္ပ္သည္
ဟဇ္ရသ္အဗူဗကရ္(ရေသြ့)သခင္ အား သာမညက႑
ၿဖစ္ေသာ ေလာကေရးရာ၌ ဦးစီးဦးေဆာင္အၿဖစ္ခန့့္အပ္ၾကေပသည္ "ဟုေၿဖၾကားေလသည္။

(၁)သာရီးေခအစ္လာမ္{ေရးသားသူ ။။ အက္ဗရ္ရွာဟ္နဂ်ီဗ္အာဘာဒီ}အတြဲ(၁)စာမ်က္နွာ(၂၂၇)။
(၂)စီရသြလ္မြဆြ္သြဖာ{ေရးသားသူ  ။။ အလႅာမာအစ္ဒ္ရီးစ္ ကာန္ေဒဟ္လ၀ီ}အတြဲ(၃)စာမ်က္နွာ(၈၅)။
(၃)ရွရ္ေဟမ၀ါေဟဗ္{ေရးသားသူ ။။ အလႅာမဟ္ ဇြရ္ကြာနီ}အတြဲ(ရ)စာမ်က္နွာ(၁၃)။
(၄)သုဟ္ဖာေရအစ္နာအရွ္ရီယာဟ္{ေရးသာသူ ။။ အလႅာမဟ္ ရွာဟ္အဗ္ဒြလ္အဇီးဇ္ မဟဒၵစ္ ေဒဟ္လ၀ီ} စာမ်က္နွာ (၄၃၂/၄၃၃)

0 comments:

Post a Comment


# # # 1. 2.

About this blog

အၿခားေသာဘေလာဂ္ဆိုက္မ်ား

Powered by Blogger.

ေပၚၿပဴလာအၿဖစ္ဆံုးပီုစ္မ်ား

ဘေလာဂ္တည္ေထာင္သူ

ဤဘေလာဂ္ၿဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားရန္

တင္ၿပီးပိုစ္မ်ား(လအလိုက္)

လိုခ်င္တာရွာေဖြၾကည့္ပါ

Blog Archive