အစၥလာမ္မို႕အလိုင္းကြမ္း ၀ရဟ္မသြလႅာဟိ ၀ဘရကာသူဟ္....... !
ဘာသာေရးကိစၥမ်ားကို သင္ယူေလ့လာရင္း ပညာေရးႏွီးေႏွာ္ဖလွယ္ေနၾကေသာ သာသနာ့မိတ္ေဆြမ်ား ခင္ဗ်ာ........။
လူသားတိုင္း လူသားတိုင္းသည္ Peace ဟုေခၚေသာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကို လာလားၾကသူမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ၾကသည္။ မည္သူမွ် တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ရန္ရွာ၊မနာလို၊မုန္းတီးျပီး ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြါးမႈကို မလိုလားၾကေပ။ ထိုသို႕ စစ္မက္ျဖစ္၊ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြါးေနမႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္အား ထိခုိက္နစ္ေစမည့္ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခုျဖစ္သလို လူသားတို႕ ႏွစ္ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရး၏ အဟန္႕အတားတစ္ခုလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းသည္ စည္းလံုးျခင္းသည္ အင္အား၊ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းသာ အဓိကဟု သတ္မွတ္ကာ စည္းလံုးေရး၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး တို႕၏ အလံေအာက္တြင္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ အဖြဲ႕အစည္းေပါင္းစံုျဖင့္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနၾကေနသည္။
သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ မြတ္စ္လင္မ္တို႕အဖို႕ အထူးဂရုျပဳ၊ သတိခ်ပ္ရမည့္ အခ်က္မွာ စည္းလံုးညီညႊတ္ေရး၏ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ သာသနာေတာ္အား ဖ်က္စီးရန္၊ ဂုဏ္အသေရ ညိွးႏြမ္းေစရန္အတြက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဂိုဏ္းမ်ား ရွိေနေပေသးသည္။ ထိုသူတို႕၏ ျဖားေယာင္းသိမ္းသြင္းမႈမ်ားအား နားမ၀င္ရန္၊ လက္ခံျခင္းမျပဳၾကရန္အတြက္ ဤေနရာတြင္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါရပါသည္။ ဤဆိုက္အား ထူေထာင္ခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ဤဆိုက္တြင္ မအားလပ္သည့္ၾကားမွ တတ္အားသေရြ႕ သာသနာ့ပညာမ်ားအား လက္ဆင့္ကမ္း ပို႕ခ်ေပးေနၾကသူမ်ား အားလံုးကို ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ ႏွစ္ဘ၀လံုး၌ ေကာင္းေသာအစားခ်ီးျမွင့္ေပးသနားေတာ္မူပေစ။
ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေျမာက္မ်ားစြာ ေက်းဇူးတင္ရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႕အား လမ္းမွန္ေပၚအျမဲ ေလွ်ာက္ႏိုင္ေစရန္အတြက္ ေခတ္ကာလတိုင္းတြင္ လမ္းျပၾကယ္မ်ားအား ေပၚထြန္းေစခဲ့သည္။ ထိုလမ္းျပၾကယ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ သာသနာ့ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ မ်က္ေျခမပ်က္ ၾကည့္ရႈ႕ေနမႈေၾကာင့္ ေခတ္ကာလတိုင္းတြင္ ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေသာက်ီးမ်ား၊ သိုးေရျခံဳထားေသာ ၀ံပုေလြမ်ားႏွင့္ မင္းသားေခါင္းစြပ္ထားေသာ ဘီလူးမ်ားအား ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ျပီး ယင္းတို႕၏ မူလရုပ္ရည္အမွန္ကိုလည္း ျပသႏိုင္ခဲ့သည္။ အစၥလာမ့္ေဘာင္အတြင္းမွ မဟုတ္သူတို႕အား ကာဖြရ္မ်ားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အစၥလာမ့္ေဘာင္အတြင္း၌ ရွိေနေသာလည္း လမ္းမွားဖက္သို႕ ဦးတည္ေနၾကသူမ်ားအား ဗစ္ဒ္အသ္သီမ်ား ဟူ၍လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ေပးခဲ့ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ ျဖဴစင္ေသာအစၥလာမ္သာသနာအား အေရာင္ဆိုးခ်င္ၾကေသာ သူယုတ္မာတို႕၏ လက္မွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ခဲ့ၾကသလို၊ ႏွစ္ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရး ၾကိဳးပမ္းရာတြင္ ဆူးမညိ၊ခလုပ္မထိပဲ စိတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ခရီးဆက္ႏိုင္ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႕အားလံုးသည္ ကြရ္အာန္၏လမ္းညႊန္ျပသမႈအား တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ က်င့္ၾကံမႈမ်ားအတိုင္း က်င့္ၾကံအားထုတ္ရန္အတြက္သာ အသက္ရွင္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႕အားလံုးသည္ ဤေလာက၌ မည္မွ်က်င့္ၾကံအားထုတ္ႏိုင္သည္ကို စမ္းသပ္ခံေနၾကရသူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အသို႕ဆိုလွ်င္ သာသနာ့ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဂိုဏ္းမ်ားအား ဗစ္ဒ္အသ္သီ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ အုပ္စုမ်ားအား ကာဖြရ္ ဟူ၍လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ေနၾကပါသနည္း။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ပညာရွင္ၾကီးမ်ားပီပီ မိမိတို႕၏ အအ္မာလ္မ်ားအား ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္၊ တိုးတတ္သည္ထက္တိုးတက္ေအာင္ ျပဳက်င့္ေနထိုင္ၾကျပီး အျခားသူမ်ားအား ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္ပြါးမ်ားရန္ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ေနသင့္ေပသည္။
ထိုေမးခြန္း၏အေျဖအား ကၽြန္ေတာ္စာေရးသူ နားလည္သေဘာေပါက္သေလာက္ ေျဖေပးသြားပါမည္။ မမ္ဘာမ်ားထဲတြင္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၊ ကၽြန္ေတာ့္ထက္ပို၍ ဘာသာေရးေလ့လာလိုက္စားမႈအားေကာင္းၾကသူမ်ား ရွိေနၾကသည္ျဖစ္ရာ...... ကၽြန္ေတာ္ေပးေသာ အေျဖမ်ားအေပၚ လြတ္လပ္စြာ သံုးသပ္ၾကျပီး၊ အေကာင္းဆံုးအေျဖမ်ားအား ၀ုိင္း၀န္းေျဖၾကားေပးၾကပါလို႕ ပန္ၾကားလိုပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဟာဖြဇ္လည္းမဟုတ္၊ အာလင္မ္လည္းမဟုတ္၊ ဘာသာေရးကို ေလ့လာလိုက္စားေနေသာ သာမန္လူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေပရာ ကၽြန္ေတာ့္အေျဖသည္ အမွားမ်ားႏွင့္ မကင္းႏိုင္သလို ထိေရာက္ေသာအေျဖလည္း ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္ေနမည္။
ကၽြန္ေတာ့္အျမင္တြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ဥပမာတို႕အား ၾကည့္ရႈ႕၍ ထိုေမးခြန္း၏အေျဖအား ထုတ္ႏိုင္သည္။
ဥပမာ(၁)။ ။ခရီးတစ္ခုအား သြားေနၾကေသာ အုပ္စုတစ္စု....... ၎တို႕အနက္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပပုဂၢဳိလ္သည္ ေနာက္လိုက္သားမ်ားအား လမ္းခြဲတစ္ခုသို႕ေရာက္ေသာအခါ ဤလမ္းသည္ မွားခြင္းေသာလမ္းျဖစ္သည္။ ဤလမ္းမွ ေလွ်ာက္သြားပါက ေခ်ာက္ကမ္းပါးတစ္ခုသို႕သာ ေရာက္ႏိုင္သည္။ ဤဆူးသည္ လူကို ေသေစတတ္သည္။ ဤအပင္မွ အသီး၊အရြက္တို႕အား စားေသာက္ျခင္း မျပဳႏွင့္။ အဆိပ္တတ္ႏိုင္သည္။ ဤသူတို႕သည္ သူခိုး၊ဓါးျပမ်ားျဖစ္ၾကသည္ ယင္းတို႕၏စကားအား နားမေယာင္ၾကႏွင့္..... စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုဆံုးမျခင္းသည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေနပါသလား။ ဤေနရာတြင္ သိသူေဖာ္စား၊ မသိသူေက်ာ္သြား ပံုစံျဖင့္ ခရီးဆက္ေနရမည္လား။
ဤနည္းအတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ လမ္းျပၾကယ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ သာသနာ့ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လမ္းမွားသို႕ မေရာက္ေစရန္၊ ဖ်ားေယာင္းေသြးေဆာင္သူတို႕၏ စကားအား နားမေယာင္မိၾကေစရန္ မည္သူသည္ လမ္းမွားေနသည္။ မည္သူသည္ သာသနာ၏ေဘာင္အျပင္မွ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆို၊ သတ္မွတ္ကာ သတိေပးခဲ့ျခင္း သက္သက္ျဖစ္သည္။ ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ ယခုကဲ့သို႕ သတိေပးမႈ မရွိခဲ့လွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႕သည္ အမွားအား အမွန္ဟုထင္ကာ လမ္းမွန္မွ ေသြျဖီျပီး မိုက္တြင္းဆင္းၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
ဥပမာ(၂)။ ။ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ၾကီးတြင္ သေဘၤာတစ္စီး ရြက္လႊင့္ကာ တဖက္ကမ္းသို႕ဦးတည္၍ ထြက္ခြါေနသည္။ ထိုသေဘၤာေပၚတြင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ လူတို႕သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ လုိက္ပါကာ ခရီးႏွင္လ်က္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ လူအုပ္စုတစ္စုသည္ ပုဆိန္၊ ေဆာက္၊ လႊ၊ ဓါး ...... စသည္ျဖင့္ သေဘၤာ၀မ္းဗိုက္အား ေဖာက္ေနၾကလွ်င္ ၎အဖ်က္သမားတို႕အား တားျမစ္ရန္၊ သုတ္သင္ပစ္ရန္ အားလံုးအေပၚတာ၀န္ရွိပါသလား။ ကုိယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ေနၾကတာပဲ။ ငါနဲ႕ ဘာမွ မဆိုင္ပါဖူး ဟု သတ္မွတ္ကာ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရမည္လား။ ဦးေဏွာက္ရွိသူမ်ားသည္ ၎တို႕အား ဖမ္းဆီးျပီး မိမိတို႕ႏွင့္အတူ ခရီးဆက္ခြင့္ ေပးမည္မဟုတ္ေပ။ ထို႕အတူ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္လည္း အဖ်က္သမား ဂိုဏ္းမ်ားအား သာသနာေဘာင္ျပင္ပမွလူမ်ား(ကာဖြရ္မ်ား)ဟု သတ္ေပးျခင္းမွာ မျပဳမေနရ တာ၀န္တစ္ခုကို ေက်ပြန္ေနၾကျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုလုပ္ရပ္သည္ ၎တို႕၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ ကိစၥမဟုတ္ေပ။
ဥပမာ(၃)။ ။လူတစ္ေယာက္၏ ခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုတြင္ ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ေနသည္။ ထိုးေဆး၊ ေသာက္ေဆး စသည္ျဖင့္ ကုသ၍မရသည့္အဆံုးတြင္ ကၽြမ္းက်င္ေသာပါရဂူၾကီးမ်ားက ျဖတ္ပစ္ရန္ ညႊန္ၾကား၏။ ဤသည္ကို ဒီေဒါက္တာက မတရားဖူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အစိတ္ပိုင္းတစ္ခုကို ျဖတ္ေတာက္ပစ္တယ္... စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းမွာ မည္သူ၏ အမွားျဖစ္မည္နည္း။ အရဗီ စကားပံုတစ္ခုတြင္ လာရွိသည္မွာ...... အသိပညာၾကြယ္၀သူတို႕သည္ အနည္းငယ္ေသာ အစိတ္အပိုင္းကို မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ တစ္ခုလံုးကုိ မစြန္႕လႊတ္တတ္ၾကေပ။ စဥ္းစားၾကည့္ပါေလ..... သာသနာ့ ပညာရွင္တို႕၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ မည္မွ် အေရးပါေသာ ကိစၥျဖစ္ပါသနည္း။
ဥပမာ(၄)။ ။ကုမၼဏီတစ္ခု.......။ ထိုကုမၼဏီတြင္ ၀န္ထမ္းအခ်ိဳ႕သည္ ကုမၼဏီ၏ ဂုဏ္အသေရ ပ်က္ျပားေစမည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အခ်ိဳ႕ လုပ္ေနၾကသည္။ ဤသည္ကို အမ္တီျဖစ္သူက လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရမည္လား။ ၎တို႕အား ကုမၼဏီမွ ထုတ္ပစ္ရမည္လား။
အထက္ေဖာ္ျပပါ ဥပမာမ်ားအား ဖတ္ရႈ႕ျပီးေနာက္ စာရႈ႕သူမ်ားကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ပါ။ ျဖဴစင္ေသာ အစၥလာမ္သာသနာထဲသို႕ ၀င္ေရာက္လာေသာ ေရာင္စံုဂိုဏ္းမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႕ မည္သို႕ ဆက္ဆံရမည္နည္း။ တစ္ခု သိထားရမည္မွာ....... ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဂိုဏ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ကာဖြရ္ဟု သတ္မွတ္ျပီး ၎တို႕အား အေမွာင္ထဲကေကာင္ အေမွာင္ထဲမွာပဲေနပါ ဟု ေျပာဆိုလိုက္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ လူသည္ အသိဥာဏ္ရွိေသာ သတၱ၀ါျဖစ္ေပရာ မိမိႏွင့္ပါတ္သတ္၍ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သံုးသပ္ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳလာပါက ထိုသံုးသပ္ခ်က္အေပၚ ေသခ်ာစဥ္းစားရမည္။ မိမိအား အဘယ္ေၾကာင့္ လမ္းမွားေနသူဟု ေျပာဆိုေနရသနည္း။ မိမိသည္ အမွန္ပင္ လမ္းမွားသို႕ဦးတည္ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူျဖစ္လွ်င္ အမွားကိုျပင္ အမွန္ကိုဆင္ရမည္။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀မွပင္ မိုက္ဆိုးမုိက္ပင္ပ်ိဳးခဲ့ရာ မုိက္ဆိုးမိုက္ျမဲ မိုက္ပင္ေရေလာင္း၍ မိုက္သီးစားကာ မိုက္တြင္းထဲ၌ ဘ၀ကို အဆံုးမသတ္သင့္ေပ။
အမွားကိုျပင္ အမွန္ဆင္လိုသူမ်ားႏွင့္ အေမွာင္ကို ေရွာင္ကြင္း အလင္းလမ္းေပၚ ဆက္ေလွ်ာက္လိုသူမ်ားအတြက္ ေမတၱာလက္ေဆာင္။
အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ ၀လ္ဂ်မအသ္မ်ားသည္ ကြရ္အာန္ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ယံုၾကည္လက္ခံထားၾကသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႕ လက္၀ယ္တြင္ရွိေသာ ကြရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အေပၚ ခ်ေပးခံရေသာ ကြရ္အာန္သည္ ၏၊သည္၊၍မလြဲ တစ္ထပ္တည္းသာျဖစ္သည္။ လိုတိုး၊ပိုေလွ်ာ့လည္း အလ်င္းမျဖစ္ခဲ့။၎၏ဆန္႕က်င္ဖက္ကို ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ အစၥလာမ္သာသနာ၀င္ မြတ္စ္လင္မ္မဟုတ္။ သံသယမရွိ ကာဖြရ္သာျဖစ္၏။ ထိုသူကာဖြရ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သံသယရွိသူသည္လည္း ကာဖြရ္ျဖစ္၏။
ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ရွိအာတို႕အား အသင္မည္သို႕ေျပာမည္နည္း။ ၎တို႕က်မ္းစာမ်ားထဲ၌ မိမိတို႕ ယံုၾကည္ခ်က္အား ေအာက္ပါအတိုင္းေရးသားထားၾကသည္။
 عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله عليه السلام قال إن القران الذي جاء به جبريل عليه السلام إلي محمد صلي الله عليه وأله سبعة عشر ألف أية
 ကြရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ အာယသ္ေတာ္ေပါင္း ေသာင္းခုႏွစ္ေထာင္ပါရွိသည္။
အူစူေလကာဖီ-စာမ်က္ႏွာ (၆၇၁)၊
စြာဖီ-အတြဲ (၆)၊ စာမ်က္ႏွာ (၇၅)
ဤဆင့္ဆိုခ်က္အား အက်ယ္ဖြင့္ဆိုထားပံုမွာ-(ဖာရစီေဖာင့္ မရွိေသာေၾကာင့္ ဆိုလိုရင္းကိုသာ ေရးသားေပးလုိက္သည္။ သီးခံ၍ ဖတ္ေပးၾကပါ။) ကြရ္အာန္၏ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အစိတ္ပိုိင္းတို႕သည္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားခဲ့သည္။ လက္ရွိကြရ္အာန္တြင္ မပါေတာ့ေပ။
စြာဖီ-အတြဲ (၆)၊ စာမ်က္ႏွာ (၇၅)
****ကြရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ ဟဇရသ္အလီ(ရေသြ႕)သခင္၏ ေအမာမသ္ျဖစ္မႈ႕ႏွင့္ ပါတ္သတ္ေသာ စကားလံုးမ်ား ျဖဳတ္ပစ္ခံထားရသည္။ လက္ရွိ ကြရ္အာန္တြင္ မပါေတာ့ေပ။ ဥပမာ။       ။   ومن يطع الله ورسوله فقد فاز فوزا عظيما  တြင္ ومن يطع الله ورسوله في ولاية علي وولاية الأءمة من بعده فقد فاز فوزا عظيما ဟူ၍ က်ေရာက္ခဲ့သည္။
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၂)
****ရွိအာတို႕၏ မြဂ်္သဟစ္ဒ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ေအမာမ္ခိုမိုင္နီ အားအထားဆံုးေသာ ပညာရွင္ၾကီး ေအမာေမ့မအ္စူးမ္ မြလႅာ ဗာကစ္ရ္ မဂ်္လိစီ ေရးသားထားသည္မွာ- ကြရ္အာန္ထဲတြင္ ဟဇရသ္အလီ၏ နာမေတာ္ ပါရွိခဲ့၏။ သို႕ေသာ္ ဟဇရသ္အြတ္စ္မာန္သည္ ဟဇရသ္အလီ၏ နာမေတာ္မ်ားအားလံုးအား ျဖဳတ္ပစ္ခဲ့သည္။
သဇ္ကိရာသြလ္အအင္မဟ္ စာမ်က္ႏွာ (၄၈)
(ဆြဟာဗဟ္မ်ားႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ၎တို႕၏စြပ္စြဲေျပာဆိုမႈမ်ားအား ေနာက္ပိုင္းတြင္ သီးသန္႕ တင္ျပမည္ ျဖစ္သည္။)
عن أبي جعفر عليه السلام قال نزل جبرءيل بهذه الاية علي محمد صلي الله عليه واله بءسما اشتروا به أنفسهم أن يكفروا بما أنزل الله في علي بغيا
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၃)
ဆိုလုိသည္မွာ စူရဟ္ဗကရဟ္ အာယသ္ေတာ္အမွတ္ (၉၀)တြင္ في علي ဟူေသာ စကားလံုးအား ျဖဳတ္ခ်ထားခဲ့ၾကသည္။
نزل جبرءيل علي محمد صلي الله عليه واله بهذه الاية هكذا يا أيهاالذين أوتوا الكتاب أمنوا بما نزلنا في علي نورا مبينا
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၄)
ဆိုလိုသည္မွာ ဤအာယသ္ေတာ္တြင္ في علي အား ျဖဳတ္ခ်ခံထားရသည္။
عن أبي عبدالله عليه السلام في قوله تعالي سأل ساءل بعذاب واقع للكفرين بولاية علي ليس له دافع ثم قال هكذا والله نزل بها جبريل علي محمد صلي الله عليه واله
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၆)
ဆိုလိုသည္မွာ بولاية علي အား ျဖဳတ္ခ်ခံထားရသည္။
قال نزل جبرءيل بهذه الاية هكذا يأيها الناس قدجاءكم الرسول بالحق من ربكم في ولاية علي فأمنوا خيرا لكم وإن تكفروا بولاية علي فإن لله ما في السموت وما في الأرض
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၇)
ဆိုလိုသည္မွာ ဤအာယသ္ေတာ္တြင္ ဟဇရသ္အလီ(ရေသြ႕)၏ ေ၀လာယသ္ႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ တိုက္ရိုက္ရွင္းလင္းစြာ လာရွိသည္ကို ولاية علي  အား ႏွစ္ေနရာစလံုးတြင္ ျဖဳတ္ခ်ခံထားရသည္။
عن أبي جعفر عليه السلام هكذا أنزلت هذه الاية ولو أنهم فعلوا ما يوعظون به في علي لكان خيرا لهم
အိုစူေလကာဖီက်မ္း-စာမ်က္ႏွာ (၂၆၇)
ဆိုလိုသည္မွာ ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ في علي အား ျဖဳတ္ခ်ခံထား၇သည္။
عن أبي جعفر عليه السلام قال نزل جبرءيل بهذه الأية هكذا فأبي أكثر الناس بولاية علي إلا كفورا قال ونزل جبريل بهذه الاية هكذا وقل الحق من ربكم في ولاية علي فمن شاء فليؤمن ومن شاء فليكفر إنا أعتدنا للظالمين ال محمد نارا
ဆိုိလုိသည္မွာ ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္တြင္ ပထမ بولاية علي ဒုတိယ في ولاية علي တတိယ ال محمد အား ျဖဳတ္ခ်ခံထားရသည္။

အလဟ္မဟ္ႏူရီး သြဗ္ရစီ၏ ေရးသားျပဳစုေသာ ဖက္စ္လြလ္ေခသြားဗ္က်မ္းတြင္ ဤသို႕လာရွိ၏။ ေခတ္ေဟာင္း ရွီီအာပညာရွင္မ်ားတြင္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ပညာရွင္ၾကီး ေလးဦးသာလွ်င္ (ကြရ္အာန္တြင္ လိုတိုး၊ပိုေလွ်ာ့မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္ႏွင့္ပါတ္သတ္၍ ) ျငင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။
 ၁။ ရိႈင္ခ္ရွရီးဖ္ မြရ္သသြီ
၂။ ရႈိင္ခ္ဆြဒူးက္
၃။ ရႈိင္ခ္သြဗ္ရစီ
၄။ ရိႈင္ခ္အဘူဂ်အ္ဖရ္သူစီ
နံပါတ္ေလး ပညာရွင္အား သီးသန္႕တစ္ေနရာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ က်န္သံုးပါးႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ဖက္စ္လြလ္ေခသြားဗ္က်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၃၀)တြင္ ရွင္းလင္းစြာ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။ နာမည္မေဖာ္ျပပဲ ေလးဦးသာ ျငင္းဆိုခဲ့ေၾကာင္းအား ေဖာ္ျပပါက်မ္း၏ စာမ်က္ႏွာ (၃၄)တြင္ ရႈ႕စားႏိုင္ပါသည္။
မိတ္ေဆြတို႕........ အထက္၌ ဖတ္ရႈ႕ခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္လက္လွမ္းမွီေသာ ရွီအာစာအုပ္မ်ားရွိ နမူနာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ပို၍ အံ့ၾသဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ၎တို႕၏ ေျပာဆိုပံုမ်ားအား ဆက္လက္ရႈ႕စားၾကည့္ၾကပါဦး။
الدليل الثاني عشر الأخبار الواردة في الموارد المخصوصة من القران الدالة علي تغيير بعض الكلمات والايات والسور بإحدي الصور المتقدة وهي كثيرة جدا حتي قال السيد نعمة الله الجزاءري في بعض مؤلفاته كما حكي عنه أن الأخبار الدالة علي ذالك تزيد علي ألفي حديث وادعي استفاضتها جماعة كالمفيد والمحق الداماد والعلامة المجلسي وغيرهم بل الشيخ أيضا صرح في التبيان بكثرتها بل ادعي تواترها جماعة يأتي ذكرهم
ဖြက္စ္လြလ္ေခသြားဗ္က်မ္း စာမ်က္ႏွာ (၂၂၇)
ဆိုလိုသည္မွာ ကြရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ လိုတိုး၊ပိုေလွ်ာ့မ်ား၊ ေျပာင္းလဲေရးသားမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ အေထာက္ထားေပါင္း ၂၀၀၀ (ႏွစ္ေထာင္)ေက်ာ္ ရွိေပသည္။ အခ်ိဳ႕ရွီအာပညာရွင္မ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ၎ဆင့္ဆိုခ်က္မ်ားသည္ မြတ္စ္သဖီးသြ္ အဆင့္တြင္ ျဖစ္၍ အခ်ိဳ႕ရွီအာပညာရွင္မ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ မုသ၀ါသစ္ရ္ အဆင့္တြင္ ရွိသည္။
 ဖက္္စ္လြလ္ေခသြားဗ္ စာမ်က္ႏွာ (၂၂၇)
 ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ေလးပါ။ ဆက္လက္ဖတ္ရႈ႕ေပးၾကပါလို႕ ေမတၱာရပ္ခံလုိပါတယ္။ ေျပာျပရရင္ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းသလိုေတာ့ ျဖစ္ေတာ့မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားအတြက္မို႕ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ ပါကစၥတန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေဆြမ်ိဳးေတြအမ်ားစုက ရွီအာေတြပါ။ ဦးေလးေတြက ရွီအာမိန္းမေတြနဲ႕ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ရွီအာေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာပါ။ ဒါဒါကေတာ့ စြႏၷီစစ္စစ္ပါ။ (အလႅာဟ္အရွင္ ဒါဒါအား ဂ်ႏၷသ္သြလ္ဖစ္ရ္ေဒါင္းစ္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါေစ.....။) သူတို႕နားကေနပဲ ရွီအာေတြရဲ႕ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိစၥေတြကို သိခြင့္ရခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ စာအုပ္ေတြကိုလည္း ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ကရာခ်ီ-ဒီဖန္႕စ္ရပ္ကြက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုု အရမ္းခ်စ္တဲ့ ဦးေလးမိန္းမရဲ႕အစ္ကို ရွိတယ္။ သူက ရွီအာဗလီတစ္လံုးမွာ ေအမာမသ္လုပ္တယ္ေလ။ နာမည္ကေတာ့ မြရ္သဒြါအလီတဲ့......။ ရပ္ကြက္ထဲမွာေတာ့ ေအမာေမ့မြရ္သဒြါလို႕ပဲ ေခၚၾကတယ္။ မိတ္ဆက္ေပးေနရင္းနဲ႕ လိုရင္းကို မေရာက္ေတာ့ဖူး ျဖစ္ေနျပီ။ ေျပာခ်င္တာကဗ်ာ......။ ပါကစၥတန္ကိုေရာက္တိုင္း အဲ့ဒီေအမာမ္ဆပ္ၾကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွီအာဂိုဏ္းရဲ႕ မွန္ကန္မႈ႕ေတြ၊ ရွီအာေတြရဲ႕ သမိုင္း၀င္ျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားၾကီးပဲ ေျပာျပေလ့ရွိတယ္။ ျပီးေတာ့ သူက ရွီအာပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေရးသားျပဳစုထားတဲ့ စာအုပ္ေတြလည္း ဖတ္ခိုင္းခဲ့တယ္။ ခဏတိုင္းလိုလို သူနဲ႕ျပသနာေတြလည္း တတ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတို႕ရွီအာမဇ္ဟဗ္ကို လံုး၀(လံုး၀)ကို လက္မခံသူ ျဖစ္ေနေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ လံုး၀ အျပံဳးမပ်က္ဖူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း အျပစ္မတင္ဖူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွီအာထဲ ရေအာင္ဆြဲထည့္မယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ေပါ့။ နားမလည္ဖူးထင္ျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးရွင္းျပခဲ့တယ္။ တစ္ရက္...... ကၽြန္ေတာ္ ရွီအာေတြေရးတဲ့ စာအုပ္အေဟာင္းေတြ ဖတ္ေနရင္း ကြရ္အာန္နဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး ေရးသားထားတာေတြကို ေစာဒက တတ္ခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုေျပာျပတယ္။ ဒီေန႕ ရွီအာေတြက သူတို႕ပညာရွင္ေတြေရးသားထားတဲ့ အခ်က္ေတြကို ဘာလို႕ လက္မခံေတာ့တာလဲ။ စာအုပ္ေတြထဲမွာေရးထားတာက သူတို႕အတြက္ ျငင္းလို႕မရႏိုင္တဲ့ အေထာက္ထားေတြ။ အဲ့ေလာက္ တိက်တဲ့အခ်က္ေတြကို ဘာလို႕ ျငင္းေနရတာလဲ။ တကယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ေအမာမ္ေတြေျပာတဲ့စကားကို ေျမ၀ယ္မက် နာခံရမွာေပါ့။ မဟုတ္ဖူးလား။ အဲ့ေတာ့ ေအမာမ္ဆဗ္ၾကီးက ျပံဳးျပီး ဘာေျပာတယ္ထင္လဲ....။
Zahid....! bay shak yay sab sahi aur durst hen... aur agir tum Taqia say kaam lon gay tu sab aasaan hen.... yaad rakho k a_inmah_e_masummeen farmatay hen : la deena liman la Taqiyata lah (لا دين لمن لا تقية له)
ဇာဟစ္ဒ္..... သံသယမရွိ (စာအုပ္ေတြထဲမွာ ပါတဲ့အရာအားလံုး) အမွန္ေတြခ်ည္းပဲ။ အကယ္၍ မင္းက သကီယဟ္နဲ႕ အရာရာကို ျပဳမူ၊က်င့္ၾကံမယ္ဆိုရင္ အရာရာမင္းအတြက္ လြယ္ကူသြားမွာပါ။ အအင္မာေအ မအ္စူမီးန္ေတြ အမိန္႕ရွိထားတယ္။ သကီယဟ္ မရွိတဲ့သူမွာ သာသနာဆိုတာလည္း မရွိဖူးတဲ့။
(သကီယဟ္ ဆိုတာက တပါးသူအား အျမင္မွား၊ အထင္မွားေစရန္ မိမိ၏ ယံုၾကည္လက္ခံမႈ၊ မိမိ၏ရပ္တည္မႈအား အရွိအတိုင္းမေျပာပဲ ေရလိုက္ငါးလိုက္ ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။)
ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္သြားတယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႕ ထပ္ျပီး ေမတၱာလက္ေဆာင္တစ္ခုကုိ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါဦးမယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ရွီအာေတြရဲ႕ အသဲစြဲစူရဟ္တစ္ပုဒ္ပါ။ အဲ့ဒီစူရဟ္ကိုလည္း ငယ္ငယ္တုန္းက က်က္ဖို႕ဆိုျပီးေပးထားတာပါပဲ။ စူရဟ္ေလးရဲ႕နာမည္က စူရဟ္သူလ္ေ၀လာယာဟ္ سورة الولايةပါ။ အာယဟ္ေတာ္ေပါင္း ၇ ပိုဒ္ပါရွိတယ္။ ဖတ္ၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ .........
سورة الولاية
بسم الله الرحمن الرحيم
ياءيها اللذين امنوا امنوا بالنبى وبالولي الذين بعثناهما يهديانكم إلي صراط مستقيم
نبي وولي بعضهما من بعض وأنا العليم الخبير
إن الذين يوفون بعهدالله لهم جنت النعيم
والذين إذا تليت عليهم ايتنا كانوا بايتنا مكذين
ان لهم في جهنم مقاما عظيما إذا نودي لهم يوم القيمة أين الظالمون المكذبون للمرسلين
ماخلفهم المرسلين إلا بالحق وماكان الله ليظهرهم إلي أجل قريب
وسبح بحمد ربك وعلي من الشاهجين
ဆိုလုိရင္းေလးကေတာ့ အို အီမာန္သက္၀င္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႕ အသင္တို႕သည္ ထိုနဗီ(တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ))ႏွင့္ ထို ၀လီ(ဟဇရသ္ အလီ (ရေသြ႕)) တို႕အေပၚ အီမာန္သက္၀င္ ၾကပါေလ။ ထိုသူႏွစ္ဦးအား ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႕လမ္းမွန္ေပၚတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ ေစရန္အတြက္ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ နဗီႏွင့္၀လီသည္ တစ္ဦးမွတစ္ဦးျဖစ္ေပၚလာသည္။(တနည္း) တူတူပင္ျဖစ္သည္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အလြန္သိေတာ္မူေတာ္မူေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ဧကန္မုခ် အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား လူသားတို႕ေပးထားေသာ ကတိကုိ ျပည့္၀ေအာင္ျပဳၾကသူမ်ား အဖို႕ စည္းစိမ္မ်ားႏွင့္ျပည့္ေနေသာ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံု ရွိေလသတည္း။ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အာယသ္ေတာ္မ်ား အၾကင္သူတို႕အား ဖတ္ရြတ္ျပသျခင္းခံရေသာ ထိုသူတို႕သည္ ငါအရွင္၏ အာယသ္ေတာ္မ်ားအား ျငင္းဆိုခဲ့ၾက၏။ ထိုသူတို႕အဖို႕ ဂ်ဟႏၷမ္တြင္ ၾကီးက်ယ္လွစြာေသာ နာက်င္ဖြယ္ႏွင့္ ျပည့္ေနေသာ ေနရာရွိေပသည္။ ထို႕အျပင္ ေကယာမသ္ေန႕တြင္ ထိုသူတို႕အား အဇားဗ္ေပးရန္ ဟစ္ေအာ္ေခၚမည္ျဖစ္သည္ ေစတမန္ေတာ္မ်ား( နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ႏွင့္ ေအမာမ္မ်ား) အား ျငင္းဆိုခဲ့ၾကသူမ်ား အဘယ္နည္း။ ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အမွန္ပင္လွ်င္ ေအမာမ္မ်ားအား နဗီတို႕၏အရိုက္ရာ ဆက္ခံေစခဲ့သည္။ အသင္သည္ မိမိအား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာအရွင္ျမတ္၏ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ေၾကာင္းကို ျမြတ္ဟပါေလ။ အလီသခင္သည္ (အသင္တို႕ႏွင့္ပါတ္သတ္၍) သက္ေသခံေပးမည့္သူမ်ားအနက္မွ ျဖစ္သည္။
ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္.......


ဒါကေတာ့ စူရဟ္ေ၀လာယဟ္ရဲ႕ လက္ေရးမူပါ။

0 comments:

Post a Comment


# # # 1. 2.

About this blog

အၿခားေသာဘေလာဂ္ဆိုက္မ်ား

Powered by Blogger.

ေပၚၿပဴလာအၿဖစ္ဆံုးပီုစ္မ်ား

ဘေလာဂ္တည္ေထာင္သူ

ဤဘေလာဂ္ၿဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားရန္

တင္ၿပီးပိုစ္မ်ား(လအလိုက္)

လိုခ်င္တာရွာေဖြၾကည့္ပါ

Blog Archive