ဖေဂ်နမာဇ္ အခ်ိန္သည္ နံနက္
အာရုဏ္တတ္ခ်ိန္မွ စ၍ ေနမထြက္ မီ အလွ်င္အထိျဖစ္သည္။ (သိရ္ေမဇီ၊အဘူဒါ၀ူဒ္)
ည၏ ေနာက္ဆံုးပုိင္း လင္းကာနီးတြင္ အေရွ႕အရပ္မွ အလင္းေရာင္တစ္ခုသည္
တုိင္ကဲ႕သို႕ အေပၚသုိ႕ျမင္႕တတ္သြားသည္။ တစ္ဖန္ ထုိအလင္းေရာင္သည္ အေပၚမွ
ေအာက္သို႕ ဆင္းသက္လာသည္။ ၄င္းေနာက္ ေတာင္ႏွင္႕ေျမာက္သို႕
ျပန္႕ႏွံ႕သြားသည္။ ထုိအခ်ိန္သည္ ဆြဗ္ေဟဆြာဒိ(က္) အာရံုတတ္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ ဖေဂ် နမာဇ္ အခ်ိန္ စေလသည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သာရ္)
ဇဟိုရ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္ ေနမြန္းလြဲခ်ိန္မွ စသည္။ ၄င္းေနာက္ အရာ၀ထၳဳတုိင္း၏ အရိပ္သည္
မြန္းတည္႕ ခ်ိန္တြင္ရွိသည္။ အရိပ္အျမင္႕ 2 ဆ ရွိသည္႕ အခ်ိန္မတုိင္မီ အထိ
ဇဟိုရ္အခ်ိန္ က်န္ရွိေနသည္။ ေဆာင္းရာသီတြင္ ဇဟိုရ္နမာဇ္ကို
ေစာ္လွ်င္စြာဖတ္၍ ေႏြရာသီတြင္ ေနာက္ဆုိင္း၍ ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္
ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္)
အဆြရ္နမာဇ္ သည္
ဇဟိုရ္ခ်ိန္ ကုန္ဆံုးၿပီး အရိပ္ႏွစ္ျပန္ ရွိသည္႕ အခ်ိန္မွ စသည္။ ေနမ၀င္မီ
မလ်င္အထိ က်န္ရွိေနသည္။ ေနေရာင္သည္ အ၀ါေရာင္ မသန္းမီအလွ်င္
ေနလံုးေဖ်ာ႕ေတာ႕ေတာ႕မျဖစ္မီ အလွ်င္ အဆြရ္နမာဇ္ ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္
ျဖစ္သည္။ အ၀ါေရာင္ သန္းခ်ိန္က်မွ ၀တ္ျပဳျခင္း မကၠရူဟ္ျဖစ္သည္။
(ရွရ္ေဟဒါယာဟ္)
မဂ္ရိဘ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္
ေန၀င္ခ်ိန္မွ စ၍ အေနာက္ဘက္ အရပ္တြင္ အနီေရာင္ သည္ မုိးေကာင္းကင္ ေပၚ၌
ေပၚထြန္းၿပီးေနာက္ အျဖဴေရာင္အလင္းေပၚထြန္းသည္။ ၄င္းအျဖဴ ေရာင္က်န္ရွိေနသ၍
မဂ္ရိဘ္ အခ်ိန္သည္လည္း က်န္ရွိေနသည္။ မဂ္ရိဘ္နမာဇ္ကို
ေန၀င္ၿပီးလွ်င္ၿပီးျခင္း ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမြခ္သားရ္)
မဂ္ရိတ္နမာဇ္အတြက္ အဇာန္ဆုိၿပီးေနာက္ နမာဇ္(2)ရကအသ္ ဖတ္ႏုိင္သည္ခန္
ဆုိင္းငံ႕ေနျခင္းသည္ မကၠရူဟ္ မျဖစ္ေပ။ ၄င္းေနာက္ (2)ရကအသ္ ဖတ္ႏုိင္သည္
ထက္ပို၍ ဆုိင္းငံ႕ေနျခင္းသည္ မကၠရူဟ္သန္ဇီဟီျဖစ္သည္။
ထုိ႕ေနာက္ႀကယ္တာရာမ်ား စံုလင္စြာထြက္ေပၚ ခ်ိန္အထိ ဆုိင္းငံ႕၍ ဖတ္ျခင္းသည္
မကၠရူဟ္ သဟ္ရီမီျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမြခ္သားရ္)
အီရွာနမာဇ္ အခ်ိန္သည္ ေန၀င္ရာအရပ္ရွိ အျဖဴေရာင္အလင္းတန္းေပ်ာက္ကြယ္
အာရုဏ္တတ္ခ်ိန္မွ စ၍ ေနမထြက္ မီ အလွ်င္အထိျဖစ္သည္။ (သိရ္ေမဇီ၊အဘူဒါ၀ူဒ္)
ည၏ ေနာက္ဆံုးပုိင္း လင္းကာနီးတြင္ အေရွ႕အရပ္မွ အလင္းေရာင္တစ္ခုသည္
တုိင္ကဲ႕သို႕ အေပၚသုိ႕ျမင္႕တတ္သြားသည္။ တစ္ဖန္ ထုိအလင္းေရာင္သည္ အေပၚမွ
ေအာက္သို႕ ဆင္းသက္လာသည္။ ၄င္းေနာက္ ေတာင္ႏွင္႕ေျမာက္သို႕
ျပန္႕ႏွံ႕သြားသည္။ ထုိအခ်ိန္သည္ ဆြဗ္ေဟဆြာဒိ(က္) အာရံုတတ္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ထုိအခ်ိန္မွ စ၍ ဖေဂ် နမာဇ္ အခ်ိန္ စေလသည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သာရ္)
ဇဟိုရ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္ ေနမြန္းလြဲခ်ိန္မွ စသည္။ ၄င္းေနာက္ အရာ၀ထၳဳတုိင္း၏ အရိပ္သည္
မြန္းတည္႕ ခ်ိန္တြင္ရွိသည္။ အရိပ္အျမင္႕ 2 ဆ ရွိသည္႕ အခ်ိန္မတုိင္မီ အထိ
ဇဟိုရ္အခ်ိန္ က်န္ရွိေနသည္။ ေဆာင္းရာသီတြင္ ဇဟိုရ္နမာဇ္ကို
ေစာ္လွ်င္စြာဖတ္၍ ေႏြရာသီတြင္ ေနာက္ဆုိင္း၍ ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္
ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္)
အဆြရ္နမာဇ္ သည္
ဇဟိုရ္ခ်ိန္ ကုန္ဆံုးၿပီး အရိပ္ႏွစ္ျပန္ ရွိသည္႕ အခ်ိန္မွ စသည္။ ေနမ၀င္မီ
မလ်င္အထိ က်န္ရွိေနသည္။ ေနေရာင္သည္ အ၀ါေရာင္ မသန္းမီအလွ်င္
ေနလံုးေဖ်ာ႕ေတာ႕ေတာ႕မျဖစ္မီ အလွ်င္ အဆြရ္နမာဇ္ ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္
ျဖစ္သည္။ အ၀ါေရာင္ သန္းခ်ိန္က်မွ ၀တ္ျပဳျခင္း မကၠရူဟ္ျဖစ္သည္။
(ရွရ္ေဟဒါယာဟ္)
မဂ္ရိဘ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္
ေန၀င္ခ်ိန္မွ စ၍ အေနာက္ဘက္ အရပ္တြင္ အနီေရာင္ သည္ မုိးေကာင္းကင္ ေပၚ၌
ေပၚထြန္းၿပီးေနာက္ အျဖဴေရာင္အလင္းေပၚထြန္းသည္။ ၄င္းအျဖဴ ေရာင္က်န္ရွိေနသ၍
မဂ္ရိဘ္ အခ်ိန္သည္လည္း က်န္ရွိေနသည္။ မဂ္ရိဘ္နမာဇ္ကို
ေန၀င္ၿပီးလွ်င္ၿပီးျခင္း ဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမြခ္သားရ္)
မဂ္ရိတ္နမာဇ္အတြက္ အဇာန္ဆုိၿပီးေနာက္ နမာဇ္(2)ရကအသ္ ဖတ္ႏုိင္သည္ခန္
ဆုိင္းငံ႕ေနျခင္းသည္ မကၠရူဟ္ မျဖစ္ေပ။ ၄င္းေနာက္ (2)ရကအသ္ ဖတ္ႏုိင္သည္
ထက္ပို၍ ဆုိင္းငံ႕ေနျခင္းသည္ မကၠရူဟ္သန္ဇီဟီျဖစ္သည္။
ထုိ႕ေနာက္ႀကယ္တာရာမ်ား စံုလင္စြာထြက္ေပၚ ခ်ိန္အထိ ဆုိင္းငံ႕၍ ဖတ္ျခင္းသည္
မကၠရူဟ္ သဟ္ရီမီျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမြခ္သားရ္)
အီရွာနမာဇ္ အခ်ိန္သည္ ေန၀င္ရာအရပ္ရွိ အျဖဴေရာင္အလင္းတန္းေပ်ာက္ကြယ္
သည္႕ အခ်ိန္မွစ၍
မနက္အာရုဏ္မတတ္မီ အလွ်င္ အထိ အခ်ိန္သည္ အီရွာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
အီရွာနမာဇ္သည္ ည၏ သံုးပံုတစ္ပံု ၌၀တ္ျပဳျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။
ည၀က္တြင္ ၀တ္ျပဳျခငး္သည္ မုဗာဟ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕ထက္ေနာက္က်၍ ၀တ္ျပဳျခင္းသည္
မကၠရူဟ္ သဟ္ရီမီ ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္)
၀ေတရ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္ အီရွာနမာဇ္၀တ္ျပဳၿပီးသည္႕ေနာက္တြင္ အစျပဳ၍ မနက္ အာရုဏ္မတတ္မီအလွ်င္အထိ၀တ္ျဖစ္သည္။
(အာလမ္ဂီရီ)
မုိးတိမ္မ်ားအံု႕ဆုိင္းေနပါက ဖေဂ်္နမာဇ္၊ ဇဟိုရ္နမာဇ္ႏွင္႕ မဂ္ရိဘ္
နမာဇ္တုိ႕ကုိ အနည္းငယ္ဆုိင္းငံ့၍ဖတ္ျခင္းႏွင္႕ အဆြရ္နမာဇ္ကို
ေစာလွ်င္စြာဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ (ရွာမီက်မ္း)
နမာဇ္မ်ား၏ အခ်ိန္အတိအက်ကို သိရွိရန္ခက္ခဲပါက အထက္ပါ အတိုင္းက်င္႕ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
၄င္းေနာက္ အခ်ိန္မ်ားကို နာရီ အစရွိသည္ တို႕ျဖင္႕ အတိအက်သိရွိႏိုင္ပါက
ေစာင္႕ဆုိင္း၍ ၀တ္ျပဳရန္မလိုအပ္ေပ။ ထုိ႕ေႀကာင္႕ နမာဇ္တုိင္းကို
သတ္မွတ္ခ်ိန္ အတြင္းဖတ္ရေပမည္။ (သဆြ္ဟီဟူလ္အပ္ယလာသြ္)
မနက္အာရုဏ္မတတ္မီ အလွ်င္ အထိ အခ်ိန္သည္ အီရွာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
အီရွာနမာဇ္သည္ ည၏ သံုးပံုတစ္ပံု ၌၀တ္ျပဳျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။
ည၀က္တြင္ ၀တ္ျပဳျခငး္သည္ မုဗာဟ္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕ထက္ေနာက္က်၍ ၀တ္ျပဳျခင္းသည္
မကၠရူဟ္ သဟ္ရီမီ ျဖစ္သည္။ (ဒုရ္ေရမုခ္သားရ္)
၀ေတရ္နမာဇ္ အခ်ိန္သည္ အီရွာနမာဇ္၀တ္ျပဳၿပီးသည္႕ေနာက္တြင္ အစျပဳ၍ မနက္ အာရုဏ္မတတ္မီအလွ်င္အထိ၀တ္ျဖစ္သည္။
(အာလမ္ဂီရီ)
မုိးတိမ္မ်ားအံု႕ဆုိင္းေနပါက ဖေဂ်္နမာဇ္၊ ဇဟိုရ္နမာဇ္ႏွင္႕ မဂ္ရိဘ္
နမာဇ္တုိ႕ကုိ အနည္းငယ္ဆုိင္းငံ့၍ဖတ္ျခင္းႏွင္႕ အဆြရ္နမာဇ္ကို
ေစာလွ်င္စြာဖတ္ျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ (ရွာမီက်မ္း)
နမာဇ္မ်ား၏ အခ်ိန္အတိအက်ကို သိရွိရန္ခက္ခဲပါက အထက္ပါ အတိုင္းက်င္႕ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။
၄င္းေနာက္ အခ်ိန္မ်ားကို နာရီ အစရွိသည္ တို႕ျဖင္႕ အတိအက်သိရွိႏိုင္ပါက
ေစာင္႕ဆုိင္း၍ ၀တ္ျပဳရန္မလိုအပ္ေပ။ ထုိ႕ေႀကာင္႕ နမာဇ္တုိင္းကို
သတ္မွတ္ခ်ိန္ အတြင္းဖတ္ရေပမည္။ (သဆြ္ဟီဟူလ္အပ္ယလာသြ္)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ကန္ဇြလ္မစာအိလ္ 1 မွ ကူးယူသည္
0 comments:
Post a Comment