အစၥလာမ္ သာသနာ မတိုင္ခင္ အလွ်င္ ႐ွိ မ်ားစြာ ေသာ ဘာသာ သာသနာ မ်ား တြင္ေသဆံုး ျပီးေသာ သူမ်ား သည္ ဤ ေလာက သို႔ျပန္လည္ ေရာက္ျခင္း ဟူေသာ အယူ ဝါဒ မ်ားကို လက္ ခံ ယံုၾကည္ ခဲ့ ၾက သည္။ အထူး သျဖင့္ လူသား သည္ ေသဆံုး ျပီး ေနာက္ပိုင္း ျပန္လည္ ဝင္စား ႏိုင္ သည္ ဟူ ၍ သ ေဘာ ေပါက္နားလည္ ထားၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အယူဝါဒ မ်ားႏွင့္ စပ္လွ်င္း၍ ကုရ္အာန္တြင္ ေသ ဆံုးျပီးသူမ်ား သည္ဤ ေလာ ကသို႔မလာႏိုင္ ေၾကာင္း အတိ အက်ျပဌာန္း ထားခ်က္မ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕ ကို ေကာက္ႏႈတ္ ၍ တင္ျပပါမည္။
ကုရ္အာန္၂၁း၉၅ တြင္(ငါအ႐ွင္ဖ်က္စီးခဲ့သည္႔ ျမိဳ႕႐ြာသားတို႔သည္ ဤေလာက သို႔ျပန္ လာျခင္းကို ဟရမ္ ဟူ၍ တားျမစ္ထား ျပီးျဖစ္သည္။)
အလားတူ ကုရ္အာန္၂၃း၁၀၀ တြင္(ေသဆံုး သူမ်ား အားလံုးသည္ “ဘရဇခ္”ဟူေသာ သက္႐ွိ ေလာက ႏွင့္ တမလြန္ စပ္ၾကား႐ွိ ၾကား စ ခန္း တြင္ေရာက္ ႐ွိၾကသည္။) ဟူ၍ေဖာ္ျပ ထားသည္။
ထိုနည္းတူစြာ၂း၂၈၊၂၂း၆၆၊၄၀း၁၁တို႔တြင္(လူသား တိုင္းသည္သက္မဲ့ ဘဝ မွ ဤေလာက သို႔ သက္႐ွိ အျဖစ္ ေရာက္႐ွိ လာခဲ့ ၾကသည္။ တဖန္ သက္ မဲ့ ဘဝ သို႔ ျပန္လည္ ေရာက္ ႐ွိမည္။ ေကယာမသ္ တရားစီရင္ ေသာေန႔တြင္ တဖန္ ျပန္ လည္ ရွင္သန္ၾကရမည္။)
ဟူ၍ျပဌာန္း ခ်က္မ်ားမွ အခ်ိဳ႕ကို တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္း႐ွင္ သည္ကုရ္အာန္ တြင္ မိမိ၏ ဂုဏ္ပုဒ္ မ်ားကို ေဖာ္ျပရာ၌ ငါအရွင္သည္ တရားဆံုးျဖတ္ ၾကေသာ တရား သူၾကီး မ်ား အ နက္ “အဟ္ကမြလ္ဟာေကမီးန္း”အမွ်တဆံုး ေသာ တရားဆံုးျဖတ္သည့္ တရားသူၾကီး ျဖစ္ သည္ ဟု ေက်ညာထားသည္။ ထိုနည္း တူစြာ “အရ္ဟာမြလ္ရာေဟမီးန္” ဂရုဏာ ထားသူမ်ား အနက္ ဂရု ဏာ အရာ၌ သူမတူ ေအာင္ထားႏိုင္ဆံုး သူဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုသို႔ေသာအ ေၾကာင္း မ်ား ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္ ဗ်ာဒိတ္ သက္တန္း ႏွစ္ ၁၅၀၀အတြင္း မည္သည့္ ေခတ္၊ မည္သည့္ ကာလက မွ်၊ မည္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ က ကုရ္အာန္ပါ ဥပေဒမ်ား ႏွင့္စပ္လွ်င္း၍ တရားမွ်တမႈ မ႐ွိ ဟူ၍ ျပစ္ တင္ ႐ႈံ႕ ခ်ခဲ့ႏိုင္ျခင္း အလွ်င္းမ႐ွိေသးခဲ့ေပ။
ဖန္ဆင္း ႐ွင္သည္ ကုရ္အာန္၂၁း၉၅ ပါ “ဘရ္ဇခ္” ဟူေသာ ဤ ေလာက ႏွင့္ ေနာင္တမ လြန္ (ေခၚ) ကမာၻ႕ တရား စီရင္မည့္ ေန႔တို႔၏ ၾကားစခန္း ကိုဖန္ဆင္းျခင္း သည္ ပင္လွ်င္၎၏ တရား မွ် တဆံုး ေသာ တရား သူၾကီး ျဖစ္ေၾကာင္း ကို ကမာၻသို႔ လက္ေတြ႕ တင္ျပျခင္း တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ တြင္ အခ်ိန္ ႏွင့္စပ္လွ်င္း ၍ေဖာ္ျပခ်က္ မ်ားတြင္ အလြန္ တိက် ျပတ္သား ႐ွင္းလင္း စြာ ေဖာ္ ျပ ထား သည္။ ကမာၻ႐ွိ လူသား တစ္ရပ္လံုး ေရတြက္ လ်က္႐ွိေသာ ရက္ေပါင္း၃၆၅ရက္ တစ္ ႏွစ္ ဟူေသာ အခ်ိန္ ႏွင့္ ေကယာမသ္ေန႔ တရားဆံုးျဖတ္ျပီး လူသားတို႔ ထာဝရ ေနၾက ရမည့္ တစ္ရက္သည္ႏွစ္ ေပါင္း ငါးေသာင္း ကြာျခား သည္ ဟုေဖာ္ျပ ထားသည္။ ဆိုလိုရင္း မွာဤ ေလာ က တြင္သံုးစြဲလ်က္ ႐ွိေသာ ႏွစ္ ငါးေသာင္း သည္ေကယာမသ္ ကမာၻ႕ တရားခြင္ ေန႔၏ တစ္ရက္ ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္
၇၀း၄ တြင္ေဖါ္ျပထားသည္။ သို႔ရာတြင္ “ဘရဇခ္”ဟူ ေသာၾကား စခန္းသည္ အခ်ိန္ ႏွင့္အာကာသ ၏လႊမ္းမိုးမႈမ႐ွိေသာ ေနရာ အျဖစ္ ဖန္ဆင္း ထား ေၾကာင္း ကုရ္အာန္ တြင္ ေျမာက္ မ်ားစြာ ေနရာ မ်ား၌္ေဖာ္ျပထားသည္။
ကုရ္အာန္၂၀း၁၀၄။၂၃း၁၁၃။၄၇း၁၈။၇၉း၄၆။(၄)ေနရာတြင္၊ လူ တိုင္း ေကယာမသ္ ေန႔ တြင္ ျပန္ လည္႐ွင္သန ္ၾကရာတြင္ တစ္ရက္ေလာက္ ဟုပင္ ထင္မွတ္ၾကမည္။
အလားတူကုရ္အာန္၁၀း၄၅။၃၀း၅၅။၄၆း၃၅တို႔ တြင္ဘရ္ဇခ္ မွျပန္လည္႐ွင္သန္ၾက ရာ ဝယ္၊ တစ္ နာရီေလာက္ သာလွ်င္ ေနခဲ့သည္ ဟုေသြဖည္သူမ်ား ကေျပၾကားမည္ဟု(၃)ေနရာ တြင္ ေဖာ္ ျပ ထားသည္။ ေကယာမသ္ေန႔ ျပန္လည္ ႐ွင္သန္ၾကရာ ၌ အထက္ပါ အာယာသ္မ်ား အရ အခ်ိဳ႕ က တစ္ရက္၊ အခ်ိဳ႕က တစ္နာရီ ဟုေျပာဆို ၾကေသာ အခါကုရ္အာန္၂၃း၁၁၄တြင္(ဖန္ဆင္း ႐ွင္က၎ တို႔အား အသင္တို႔သည္ တစ္ေအာင့္မွ် ပင္ေနခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားမည္။)
ထိုသို႔ေသာ အေၾကာင္း မ်ားေၾကာင့္ ကုရ္အာန္၃၂း၁၁တြင္(အသင္ေျပာၾကားပါေလ ျငင္း ပယ္ သူ တို႔အား တာဝန္ေပး ထားေသာ ေသမင္းတမန္ ကအသင္တို႔၏ အသက္ကို ႏႈတ္သိမ္း လိုက္ သည္ ႏွင့္ အသင္တို႔၏ အ႐ွင္ထံသို႔ ျပန္လည္ ေရာက္႐ွိၾကရမည္ျဖစ္သည္။) ဟုဆိုထားေပ သည္။ ေလာ က တြင္ ႐ွင္သန္လ်က္ ႐ွိသူတိုင္းသည္ ေသဆံုးသြားသည္ႏွင့္“ဗရ္ဇခ္”အခ်ိန္ႏွင့္အာ ကာသ ၏ လႊမ္းမိုးမႈ မ႐ွိေသာ ေနရာတြင္ ေနၾကရမည္။ ေကယာမသ္ေန႔ တြင္ တံပိုးခရာ ႏွစ္ၾကိမ္ မႈတ္မည္။ ပထမ အၾကိမ္ တံပိုးခရာ မႈတ္ေသာအခါ ေလာက တြင္က်န္႐ွိ ေနေသာ သက္႐ွိအား လံုးေသဆံုး သြားၾကမည္။ ဒုတိယ တံပိုးခရာ မႈတ္သည္ႏွင့္ ေသဆံုးသူ အားလံုး“ဗရ္ဇခ္” ၾကား စခန္းမွ အား လံုး ျပန္လည္ ႐ွင္သန္ၾကမည္။
သို႔မွ သာ ေကယာမသ္ ဟူေသာ ကမာၻ႔ တရား စီရင္ မည့္ေန႔တြင္ လူသားတိုင္း ၏ ေကာင္းမႈ၊ မ ေကာင္းမႈ တို႔ကို အဆံုးအျဖတ္ ေပးမည့္ေန႔ ကိုတူညီစြာ ေစာင့္ဆိုင္းကာလ မ႐ွိျပန္လည္္ ႐ွင္သန္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ ဖန္ဆင္း႐ွင္ ၏“အဟ္ကမြလ္ဟာေကမီးန္” တရား ဆံုးျဖတ္ေသာ တရားသူၾကီး မ်ားအနက္ အမွ်တဆံုး တရားဆံုးျဖတ္ ေသာတရားသူၾကီးဟူေသာဂုဏ္ပုဒ္ကိုေဖာ္ ျပရန္အတြက္ “ဘရ္ဇခ္” ဟူေသာ စခန္း ကို ဖန္ဆင္း ခဲ့ေၾကာင္း ကုရ္အာန္တြင္ ထင္႐ွားစြာ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကုရ္အာန္ ၏ထူးျခား ခ်က္မွာ “ဘရ္ဇခ္” ဟူေသာ ၾကားကာလသည္ အခ်ိန္ ႏွင့္အာ ကာ သ ၏ လႊမ္းမိုးမႈ မ႐ွိေသာ စခန္းဟုေျမာက္မ်ား စြာေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။ သို႔ရာ တြင္ကုရ္အာန္ ၏ အျခား ေနရာမ်ား တြင္ထို ေဖာ္ျပပါ အယူဝါဒ ႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ၊ ဆန္႔က်င္သေရာင္႐ွိေသာ ဆန္႔က်င္ေန သည္ဟု ယူဆရေသာ မည္သည့္ အမိန္႔ပညတ္ ခ်က္တစ္စံု တရာ ကိုမွ်ျမင္ေတြ႕ရမည္ မဟုတ္ေပ။ ဤသည္ ကမာၻၾကီး တည္ေနသ၍ လူသား တစ္ရပ္လံုး အတြက္ ထာဝရ ေျဖာင့္ မတ္ေသာ လမ္းကို တရားမ်ူတစြာျဖင္႔ ညႊန္လ်က္ ႐ွိေနမည့္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပင္ျဖစ္၏။
လြတ္(က္)ကမန္း
0 comments:
Post a Comment