ေသၿပီးသည့္ေနာက္ဘဝတမလြန္
အေမး................
ေသၿပီးသည့္ ေနာက္ဘဝ (တမလြန္) ရွိတာကို လူႀကီးမင္း ဘယ္လို သက္ေသထူျပႏိုင္ပါသလဲ။
အေျဖ
၁။ တမလြန္အေပၚ ယံုၾကည္ခ်က္က မ်က္ကန္း ယံုၾကည္မႈအေပၚ အေျခခံ မထားပါဘူး။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပဲ သိပၸံစိတ္ဓါတ္္ ယုတၲိေဗဒ စိတ္ဓါတ္ ရွိေနတဲ့လူတစ္ဦးကို တမလြန္အေပၚ ယံုၾကည္မႈက မွန္တယ္ မမွန္ဘူး ဆိုတာကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ယံုၾကည္လက္ခံ သြားႏိုင္ေစမွာတံုးလို႔ တအံ့ တဩနဲ႔ ဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကပဲ တမလြန္ကိုယံုၾကည္သူ ဘယ္သူမဆိုဟာျဖင့္ မ်က္ကန္း ယံုၾကည္ခ်က္ကို အေျခခံၿပီး ယံုေနၾကတယ္ရယ္လို႔ အတတ္ ဆိုေနၾကပါတယ္။
တမလြန္အေပၚ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ကေတာ့ ယုတၲိေဗဒ နည္းက်တဲ့ အေျဖအေပၚမွာ အေျခခံထားတာပါ။
၂။ တမလြန္သည္ ယုတၲိေဗဒနည္းက်တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ တစ္ခုပင္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ထဲမွာ သိပၸံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ပါဒေပါင္း တစ္ေထာင္မက ရွိေနပါတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ ‘Quran’ and Modern Science - Compatible or Imcompatible?၊ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ေခတ္သစ္သိပၸံ ကိုက္ညီလား၊ မကိုက္ညီဘူးလား၊ ကို ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာပဲ ေတြ႕ရွိခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုရ္အာန္ထဲမွာ ဆိုထားတဲ့ အခ်က္တိုင္းကိေတာ့ အတည္ျပဳႏိုင္ ေလာက္တဲ့အဆင့္ သိပၸံက မေရာက္ေသးပါဘူး။
ကုရ္အာန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ ၁၀ဝ ရာႏႈန္းျပည့္ လံုးဝ မွန္ကန္ေနတယ္ ဆိုပါစို႔။ က်န္ ေနတဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကို သိပၸံက ေျခေျချမစ္ျမစ္က်က် မဆို ႏိုင္ေသးဘူးပဲ ထားပါေတာ့။ ဒီဆိုထားခ်က္ကို သက္ေသျပႏိုင္မျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ အလွမ္းမွီတဲ့အဆင့္မွာ မရွိေသးတာေၾကာင့္ထား။ ကြ်ႏု္ပ္ တို႔မွာ ရွိတဲ့ ေဘာင္ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ပညာကေလးနဲ႔ ဒီ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အပိုင္းထဲက ကုရ္အာန္ရဲ႕ ပါဒေတာ္တစ္ခုကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း တစ္ရာခိုင္ႏႈန္းကိုေတာင္ မွားပါတယ္ရယ္လို႔ ယတိျပတ္ မေျပာႏိုင္ ေသးဘူး ထားပါေတာ့။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက ၁၀ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း မွန္ကန္ေနၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုလည္း သက္ေသသာဓကနဲ႔ မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ယုတၲိေဗဒအရ ေျပာရရင္ ဒီ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကလဲ အမွန္ပဲတဲ့။ ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တမလြန္ ရွိေၾကာင္း အခ်က္ကလဲ ဒီေဝခြဲမရေသးတဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အပိုင္းထဲမွာ ပါေနတာကိုဆိုေတာ့ ယုတၲိေဗဒအရ ကြ်ႏု္ပ္ဘက္က ေျပာရရင္ အမွန္ ပါပဲ။
၃။ တမလြန္ အယူအဆသာ မရွိခဲ့ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဒႆနနဲ႔ လူ႕တန္ဖိုး ကလဲ ဘာမွ အသံုးမက်ေတာ့ပါဘူး။
တိုက္ခိုက္လုယက္မႈက ေကာင္းမႈလား၊ မေကာင္းမႈလား၊ သမာ သမတ္ ရွိသူကေတာ့ ဒါကို မေကာင္းမႈလို႔ပဲ ဆိုလိမ့္မွာပါ။ တမလြန္ကို မယံုၾကည္တဲ့သူ တစ္ဦးအဖို႔ ဓါးျပတိုက္လုယက္မႈက မေကာင္းမႈပါဆိုတဲ့ အင္မတန္ ႀကီးကဲေလးလံလွတဲ့ ရာဇဝတ္ ျပစ္မႈႀကီးရယ္လို႔ ဘယ္လို လုပ္ၿပီး ရဲရဲ ယံုၾကည္ႏိုင္မွာလဲ။
က်ဳပ္က ကမၻာမွာ တကဲ့ကို ဩဇာ အႀကီးဆံုး ရာဇဝတ္ေကာင္ ႀကီးပဲ ထားပါေတာ့။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ဳပ္က ဥာဏ္ကလဲ ထက္သလို က်ဳပ္ ယုတၲိနဲ႔ က်ဳပ္ ရွိေနတဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္ေနၿပီဆိုပါေတာ့။ ဓါးျပတိုက္တာက သိပ္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ။ က်ဳပ္က ဒါနဲ႔ပဲ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာၿပီး ဇိမ္နဲ႔ ေနရတာလို႔ ဆိုမယ္။ ဒါကေတာ့ ဓါးျပမႈက က်ဳပ္အတြက္ ေကာင္း ေနတာကိုး။
တကယ္လို႔ တစ္ဦးဦးက လာၿပီး ဓါးျပတိုက္တယ္ဆိုတာ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာဆိုၿပီး က်ဳပ္ကို က်ိဳးေၾကာင္းယုတၲိက်က် နားဝင္သြား ေစေအာင္ ေျပာျပလာမယ္ဆိုရင္ ဒါကို ခ်က္ခ်င္း က်ဳပ္ရပ္ပစ္လိုက္မွာပါ။ အစဥ္သျဖင့္ လူေတြဟာ ေအာက္ပါအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကို တင္ျပ တတ္ၾကစၿမဲပါ။
(က) ဓါးျပတိုက္ခံရသူဟာ အခက္အခဲဒုကၡေတြကို ရင္ဆိုင္ရမယ္။
တခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္။ ဓါးျပတိုက္ခံရသူခမ်ာ ဒုကၡအခက္အခဲ ေတြကို ရင္ဆိုင္ရတယ္တဲ့။ ဓါးျပတိုက္ခံရသူ အတြက္ေတာ့ ဒါဟာ အဆိုး ဆိုတာကို က်ဳပ္ တကယ္ပဲ သေဘာတူ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ အတြက္က်ေတာ့ ေကာင္းတယ္ေလ။ က်ဳပ္က ေဒၚလာ ၁၀ဝ၀ ဓါးျပတိုက္ ခဲ့တယ္ဆိုပါစို႔၊ ဖိုက္စတားေဟာ္တယ္ေပၚ တက္ၿပီး က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္း စားႏိုင္တယ္ေလ။
(ခ) တစ္ဦးဦးက ခင္ဗ်ားကိုလည္း ဓါးျပတိုက္လာမွာတဲ့။
တစ္ေန႔က်ရင္ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္လဲ ဓါးျပတိုက္ခံရကိန္းရွိတာပဲ လို႔ တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုလူက လာၿပီး က်ဳပ္ကို ဓါးျပတိုက္ႏိုင္ မွာလဲဗ်ာ။ က်ဳပ္က ဩဇာႀကီးလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီးပဲ။ က်ဳပ္မွာ သက္ေတာ္ေစာင့္ေတြလဲ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ထားထားတာပဲ။ က်ဳပ္ကသာ ဘယ္သူ႕ကိုမဆို အခ်ိန္မေရြး ထၿပီး ဓါးျပတိုက္လို႔ ရေပမဲ့ က်ဳပ္ကိုေတာ့ဘယ္သူကမွ ဓါးျပတိုက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သာမန္လူ အဖို႔ေတာ့ ဓါးျပတိုက္ တယ္ဆိုတာ အေတာ္ကို စြန္႔စားရတဲ့အလုပ္ဗ်။ က်ဳပ္လို ဩဇာႀကီးလွတဲ့ လူအဖို႔ကေတာ့ အေသးအမႊားပဲေလ။
(ဂ) ေငြရေပါက္လဲ လြယ္တယ္ေလ
ဒါဟာ အေခ်ာင္ ေငြရလမ္းပဲ။ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွာရတာမွမဟုတ္ပဲ လို႔ တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကတယ္။ အေခ်ာင္ ေငြရေပါက္ဆိုတာကို က်ဳပ္ လံုးလံုး လ်ားလ်ား သေဘာတူပါတယ္။ က်ဳပ္ ဓါးျပ ျဖစ္ရတာကလဲ ဒီအခ်က္ တစ္ခ်က္ပါတယ္ေလ။ တကယ္လို႔ လူတစ္ဦးမွာ ေငြကို လြယ္လြယ္ ရႏိုင္တဲ့ လမ္းေရာ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔မွ ရႏိုင္မဲ့လမ္းေရာ ရွိေနရင္ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ သူ အဖို႔ကေတာ့ လြယ္လြယ္ရမဲ့ လမ္းကိုပဲ ေရြးမွာေပါ့။
(င) ဒါက လူသားခ်င္းစာနာမႈကို ဆန္႔က်င္ရာေရာက္တယ္ေလ။
တခ်ိဳ႕က ေျပာမယ္။ ဒါက လူသားခ်င္း စာနာမႈကို ဆန္႔က်င္ရာ က်တာပဲလို႔ေလ။ ဒီ လူလူခ်င္းစာနာမႈ(Humanity) ဆိုတဲ့ ဥပေဒသ ကို ဘယ္သူ ေရးခဲ့တာတံုးလို႔ေတာင္ က်ဳပ္က ျပန္ၿပီး ေမးလိုက္ပါဦးမယ္။ ဒါကို ဘာေၾကာင့္ က်ဳပ္က လိုက္နာရမွာတံုးလို႔ေလ။
ဒီဥပေဒဟာ ခံစားလြယ္တဲ့ သူေတြ စိတ္ႏုလြယ္တဲ့လူမ်ိဳးေတြအဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းခ်င္ေကာင္းမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္ယုတၲိနဲ႔ က်ဳပ္ေလ။ လူတစ္ဖက္သားကို သြားၿပီး ေထာက္ထားေနလို႔ ဘာအက်ိဳး မွ မရွိဘူးလို႔ ျမင္တဲ့သူေလ။
(စ) ဒါက အတၲဆန္တဲ့ အျပဳအမူႀကီးပဲ
တခ်ိဳ႕က ဆိုမယ္၊ လုယက္မႈက ကိုယ္က်ိဳးဆန္ရာ က်တယ္ေပါ့။ မွန္ပါတယ္။ လုယက္မႈက ကိုယ္က်ိဳးရွာရာက်ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဘာေၾကာင့္ မ်ား က်ဳပ္က ကိုယ္က်ိဳး မရွာဘဲ ေနရမွာတံုးဗ်ာ။ ဒါက က်ဳပ္ဘဝကို ေကာင္းစားေအာင္ ျဖည့္ဆီးေပးေနတဲ့ဟာပဲ။
၁။ တိုက္ခိုက္လုယက္မႈက မေကာင္းတဲ့ျပစ္မႈႀကီးဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယုတၲိေဗဒ က်တဲ့ ဘာအေၾကာင္းခ်င္းရာမွ မရွိပါ။
ခိုးဝွက္လုယက္မႈဟာ မေကာင္းမႈ ဆိုတာကို သက္ေသထူျပဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အလဟႆပါပဲ။ ဒီအေၾကာင္းျပ ခ်က္ေတြကို သာမန္လူမ်ိဳးကသာ သဘာေတြ႕စရာရွိပါမယ္။ က်ဳပ္လို တန္ခိုးဩဇာအာဏာထက္တဲ့ ရာဇဝတ္ သားေကာင္အဖို႔က်ေတာ့ အခ်ည္းႏွီးပါပဲ။ က်ဳပ္လို ေခါင္းမာလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္လို မ်ိဳးကိုေတာ့ ဒီဆင္ျခင္ ဆင္လက္ေတြက ဘာ တရားပဲျပျပ အရာမေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီကမၻာမွာ ဒုစ႐ိုက္သားေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာ ဆန္းမွ မဆန္းပဲေလ။
ဒီလိုပဲ မုဒိမ္းမႈ၊ လိမ္လည္မႈ စတာေတြဟာ က်ဳပ္လိုလူမ်ိဳးအ တြက္ကေတာ့ ေကာင္းမွေကာင္းလို႔ပဲ အတည္ယူမွာဗ်။ ဒီအရာေတြဟာ ဆိုးမွဆိုးပဲလို႔ က်ဳပ္က ယံုၾကည္သြားေစေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေၾကာင္းက်ိဳး က်က် ဆင္ေျခကမွ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။
၂။ မြတ္စလင္တစ္ဦးက ဩဇာအာဏာ ထက္လွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ကို အခိုင္အမာ ယံုၾကည္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
အခု က်ဳပ္တို႔ ဘက္ေျပာင္းၾကည့္ၾကပါစို႔လား။ အသင္ဟာ ဒီကမၻာမွာ အင္မတန္ကို တန္ခိုးဩဇာ ထူးကဲလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီး ဆိုပါစို႔။ ရဲေတြ ဝန္ႀကီးေတြကလည္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္ခုပ္ထဲကေရ ဆိုပါစို႔။ စစ္တပ္ႀကီးကပါ ခင္ဗ်ားဘက္ကပဲ ကာကြယ္ ေပးမယ္ဆိုပါစို႔။ ခင္ဗ်ားကို မုဒိမ္းမႈ၊ တိုက္ခိုက္လုယက္မႈ၊ လိမ္လည္မႈ စတာေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြပဲလို႔ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္သြားေစမဲ့ မြတ္စလင္တစ္ဦးက ေတာ့ က်ဳပ္ပါပဲ။
တကယ္လို႔ က်ဳပ္ဘက္က လုယက္မႈ၊ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကို အလားတူ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ သက္ေသထူ ျပမယ္ဆိုရင္ လဲ သူကေတာ့ ကနဦးက အတိုင္းပဲ သူ႕ဆင္ေျခနဲ႔သူ တုန္႔ျပန္လာဦးမွာပါပဲ။
ရာဇဝတ္မႈက သူ႕ဆင္ေျခနဲ႔သူဆိုတာကို က်ဳပ္သေဘာတူပါ တယ္။ သူ႕ဖက္က ဆင္ေျခဆင္လက္ အားလံုးကလဲ တကယ္ပဲ သူဟာ ဩဇာအာဏာ အထြားဆံုး ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီး ျဖစ္ေနမွသာ မွန္မွာပါ။
၃။ လူတိုင္းပင္ တရားမွ်တမႈကို လိုလားၾကသည္
လူတိုင္းကိုယ္စီဟာ တရားမွ်တမႈကို လိုလားၾကပါတယ္။ သူ မ်ားအတြက္ မလိုခ်င္အံုးေတာင္ သူ႕အတြက္ေတာ့ တရားမွ်တမႈကို လို လားတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ဩဇာအာဏာယစ္မူးၿပီး လူတစ္ဖက္သားကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ နာက်ည္းေအာင္ ျပဳတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလူေတြပဲ သူတို႔အေပၚ မတရားျပဳခံလာရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဆတ္ဆတ္ခုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဘက္က လူတစ္ဖက္သားရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို မစာနာတတ္ တာကေတာ့ ဩဇာအာဏာကို သူတို႔က ကိုးကြယ္ေနၾကလို႔ပဲေလ။ သူတို႔ စိတ္မွာက ဒီ ဩဇာအာဏာေၾကာင့္ လူတစ္ဖက္သားကို သူတို႕ အႏၱရာယ္ ျပဳႏိုင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္သားက သူတို႔ကို ရန္မျပဳဝံ့တာကလဲဒီဩဇာအာဏာ တန္ခိုးေၾကာင့္ရယ္လို႔ ခံယူထားလို႔ပါပဲ။
၄။ အလႅာဟ္သည္ စြမ္းအားအထက္ဆံုးႏွင့္ တရားမွ်တေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္သည္။
မြတ္စလင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ရာဇဝတ္ေကာင္ တစ္ဦးဘက္က အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းကို ယံုၾကည္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ (အလႅာဟ္ ရွိေၾကာင္း သက္ေသထူခ်က္ အေျဖကို ၫႊန္းပါရေစ) အလႅာဟ္ရွင္ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အသင့္ထက္ပိုၿပီး ဩဇာ အႀကီးမားဆံုးအရွင္ ျဖစ္ေတာ္ မူသလို တရားမွ်တေတာ္မူတဲ့ အရွင္လည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
"အလႅာဟ္အရွင္သည္ မေတာ္မတရားမႈကို ျမဴတစ္မံႈစာေသာ္မွ် မျပဳၿပီ။"[ အလ္ ကုရ္အာန္ ၄ း ၄၀ ]
၅။ အလႅာဟ္က ဘာေၾကာင့္ က်ဳပ္ကို အျပစ္မေပးတာတံုး။
ကုရ္အာန္ထဲက သိပၸံနည္းက် အခ်က္အလက္မ်ားနဲ႔ နားဝင္ ေအာင္ တင္ျပေပးသြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ယုတၲိေဗဒနဲ႔ သိပၸံအသိရွိထားတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္အေနနဲ႔ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းကို ယံုၾကည္လက္ခံသြားမွာပါ။ သူ႕ဖက္က ထပ္ၿပီး ေစာဒကတက္လာဦးမွာက အလႅာဟ္က စြမ္းအားေတာ္ ရွင္ တရားမွ်တေတာ္မူေသာအရွင္ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ သူ႕ကိုက်ေတာ့ အျပစ္ မေပးရသလဲလို႔ပါပဲ။
၆။ မေတာ္မတရားျပဳမူသူသည္ အျပစ္ခံရအံ့။
ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ လူမႈေရးအဆင့္အတန္းကို အပထား လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္အေပၚ မေတာ္မတရားျပဳလာသူအေပၚ တကယ္ကို အျပစ္ဒဏ္ ခတ္ခံရတာကို လိုလားခဲ့ၾကတယ္။ ပံုမွန္ဆိုရင္ လူတစ္ဦးအေန နဲ႔က သူခိုးဓါးျပ ဒါမွမဟုတ္ မုဒိမ္းေကာင္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သင္ ခန္းစာ ေပးတာကို ႏွစ္မ်ိဳ႕ၾကတယ္။ ရာဇဝတ္ေကာင္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို အျပစ္ဒဏ္ သင့္သြားေစေပမဲ့လဲ အျပစ္ေပး မခံရေသးဘဲ လြတ္ေနတဲ့သူ ေတြကလဲ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ သူတို႔တေတြက ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ စည္းစိမ္ခံစားၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေနေနၾကရတယ္။ ဩဇာအာဏာ ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႕ထက္ ပိုၿပီး သူ႕အေပၚ ဩဇာအရွိန္အဝါ ႀကီးကဲတဲ့သူက မတရားျပဳတာကို ခံလိုက္ရရင္ေတာ့ အဲဒီခံရတဲ့သူကလဲပဲ သူ႕အေပၚ မတရားလုပ္သြားတဲ့လူမွာ ျပစ္ဒဏ္ဆိုက္သြားတာကိုပဲ ျမင္ ခ်င္ေတြ႕ခ်င္ၾကတာပါ။
၇။ ဤေလာကီဘဝသည္ တမလြန္အတြက္ စမ္းသပ္ရာေနရာ
ဒီေလာကီဘဝက တမလြန္အတြက္ စမ္းသပ္ခ်က္တစ္ရပ္ပါပဲ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
" အသင္တို႔အနက္ မည္သူသည္ အက်င့္အမူ အေကာင္းဆံုးဆိုသည္ကို စမ္းသပ္အံ့ ေသာ္ငွာ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္းကို ထိုအရွင္က ဖန္ဆင္းထားေခ်၏။ အရွင္သည္ အနႏၱ စြမ္းအားေတာ္ရွင္ႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ရွင္တည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၆၇ း ၂ ]
၈။ တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ အၿပီးသတ္ တရားစီရင္ စစ္ေဆးမႈ
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
"သက္ရွိတိုင္း ေသျခင္း၏အရသာကို ျမည္းစမ္းၾကရသည္။ တရားစီရင္ရာေန႔က်မွ မိမိတို႔၏ အက်ိဳးကို အျပည့္အဝေပးျခင္း ခံၾကရမည္။ ငရဲမီးေဘးမွ ကယ္တင္ရာရၿပီး သုခဘံုသို႔ ဝင္ေရာက္ရသူသည္သာ (ဘဝ၏) ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ရယူႏိုင္သူ ျဖစ္၏။ ေလာကီဘဝသည္ကား ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစေသာ ပစၥည္းမွ်သာတည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၃ း ၁၈၅ ]
တရားစီရင္မဲ့ ေန႔မွာ အၿပီးသတ္တရားစီရင္မႈကို ျပဳေတာ္မူမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးေသဆံုးသြားရင္ က်န္လူသားအားလံုးႏွင့္အတူ ကမၻာ႔တရား စီရင္မည့္ေန႔မွာ ျပန္ရွင္လာရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ဦးအေန နဲ႔ ဒီေလာကီမွာ သူ႕ျပစ္ဒဏ္တခ်ိဳ႕တဝက္ကို ခံစားရမွာ ရွိပါတယ္။ အၿပီး သတ္ဆုလဒ္နဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ခတ္မႈကေတာ့ တမလြန္မွာမွ ျဖစ္မွာပါ။ အနႏၱ စြမ္းအားေတာ္ရွင္အလႅာဟ္က သူခိုးဓါးျပတစ္ဦး ဒါမွမဟုတ္ မုဒိမ္းသမား တစ္ဦးကို ဒီေလာကီကမၻာမွာ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ေကာင္းမွ ခတ္မွာပါ။ တရား စီရင္ရာေန႔မွာေတာ့ အေသအခ်ာ အစစ္အေဆးခံကို ခံရမွာပါ။ ေသၿပီး တဲ့ေနာက္ဘဝ တမလြန္မွာေတာ့ ျပစ္ဒဏ္ စီရင္တာကိုခံကိုခံရလိမ့္မွာပါ။
၉။ ဟစ္တလာလို လူကို လူလုပ္ ဥပေဒက ဘာ ျပစ္ဒဏ္ေပးႏိုင္မွာလဲ
ဟစ္တလာက သူအၾကမ္းဖက္အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ကာလတံုးက ဂ်ဴး လူမ်ိဳးေျခာက္သန္းကို အဆိပ္ေငြ႕ေပးၿပီး လက္စတံုး သတ္ျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ရဲက သူ႕ကို အေရးယူ ဖမ္းဆီးတယ္ပဲ ထားပါဦး။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး အတြက္ ေလာကီဥပေဒက ဟစ္တလာကို ဘာျပစ္ဒဏ္ထိ အမ်ားဆံုး ေပးႏိုင္မွာလဲ။ အမ်ားဆံုး လူတို႔ဘက္က ေပးႏိုင္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ဟာ ဟစ္တ လာကို အဆိပ္ေငြ႕ခန္းထဲဝင္ေစ႐ံုပဲေပါ့။ ဒီျပစ္ဒဏ္က ဂ်ဴးတစ္ေယာက္ကိုသတ္လိုက္လို႔ ရတဲ့ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ပဲ ညီတယ္။ က်န္တဲ့ ဂ်ဴး ငါးသန္း ကိုးသိန္း ကိုးေသာင္း ကိုးေထာင္ ကိုးရာ ကိုးဆယ့္ ကိုးေယာက္အတြက္က်ေတာ့ ဘယ္လို စီရင္မလဲ။
၁၀။ အလႅာဟ္က ဟစ္တလာကို ငရဲမွာ အႀကိမ္ ေျခာက္သန္းထက္မက က်ေစႏိုင္ပါတယ္။
အလႅာဟ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ မိန္႔ေခြ်ထားေတာ္မူပါ တယ္။
"ငါအရွင္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္တို႔ကို မယံုၾကည္သူတို႔ အား မၾကာျမင့္မီမွာပင္ ငရဲမီးသို႔ ပစ္ခ်ေခ်အံ့။ ျပစ္ဒဏ္္ကို တတိတိ ခံစားအံ့ေသာ္ငွာ သူတို႔၏ အေရျပားမ်ား ေလာင္ကြ်မ္းသြားၿပီးသည္ႏွင့္ ထိုအစား အေရျပား အသစ္ကို ငါအရွင္ အစား လဲလွယ္ ေပးေခ်အံ့။ အလႅာဟ္ရွင္သည္ ႏိုင္နင္းလႊမ္းမိုးေတာ္မူေသာ အရွင္ႏွင့္ အနႏၱဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္သတည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၄ း ၅၆ ]
အလႅာဟ္အရွင္အေနနဲ႔ လိုလားေတာ္ မူလို႔ကေတာ့ တမလြန္ က်ရင္ ငရဲဘံုမွာ ဟစ္တလာကို အႀကိမ္ေပါင္း ေျခာက္သန္း အဆိပ္ေငြ႕ ေပးၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ သတ္လို႔ ရၿပီးသားပဲ။
၁၂။ တမလြန္အယူအဆ မပါခဲ့ရင္ လူ႕တန္ဖိုးတို႔ အေကာင္းတို႔၊ အဆိုးတို႔ ဆိုတဲ့ အယူဝါဒ ဘာမွ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
လူတစ္ဦးဦးမွသာ တမလြန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ မႈ မရွိခဲ့ရင္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ဘဝကို မယံုၾကည္ဘူးဆိုရင္ျဖင့္ အထူးသျဖင့္ သူ႕ ဩဇာအရွိန္အဝါ သိပ္ၿပီး ႀကီးလြန္းေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သူက်ဴးလြန္ေနတဲ့ မေကာင္းမႈ မတရားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူ႔တန္ဖိုးတို႔ ကုသိုလ္တို႔အကုသိုလ္တို႔ဆိုတဲ့ အယူဝါဒေတြနဲ႔ နားခ် ေျဖာင္းဖ် သာဓကျပရင္ ေတာင္ ဘယ္လိုမွ ျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။
ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: ၀ါးခယ္မေမာင္မင္းႏိုင္ (အစၥလာမ့္ အကယ္ဒမီသိပၸံ)
အေမး................
ေသၿပီးသည့္ ေနာက္ဘဝ (တမလြန္) ရွိတာကို လူႀကီးမင္း ဘယ္လို သက္ေသထူျပႏိုင္ပါသလဲ။
အေျဖ
၁။ တမလြန္အေပၚ ယံုၾကည္ခ်က္က မ်က္ကန္း ယံုၾကည္မႈအေပၚ အေျခခံ မထားပါဘူး။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပဲ သိပၸံစိတ္ဓါတ္္ ယုတၲိေဗဒ စိတ္ဓါတ္ ရွိေနတဲ့လူတစ္ဦးကို တမလြန္အေပၚ ယံုၾကည္မႈက မွန္တယ္ မမွန္ဘူး ဆိုတာကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ယံုၾကည္လက္ခံ သြားႏိုင္ေစမွာတံုးလို႔ တအံ့ တဩနဲ႔ ဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကပဲ တမလြန္ကိုယံုၾကည္သူ ဘယ္သူမဆိုဟာျဖင့္ မ်က္ကန္း ယံုၾကည္ခ်က္ကို အေျခခံၿပီး ယံုေနၾကတယ္ရယ္လို႔ အတတ္ ဆိုေနၾကပါတယ္။
တမလြန္အေပၚ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ကေတာ့ ယုတၲိေဗဒ နည္းက်တဲ့ အေျဖအေပၚမွာ အေျခခံထားတာပါ။
၂။ တမလြန္သည္ ယုတၲိေဗဒနည္းက်တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ တစ္ခုပင္။
က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ထဲမွာ သိပၸံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ပါဒေပါင္း တစ္ေထာင္မက ရွိေနပါတယ္။ ကြ်ႏု္ပ္ရဲ႕ ‘Quran’ and Modern Science - Compatible or Imcompatible?၊ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ေခတ္သစ္သိပၸံ ကိုက္ညီလား၊ မကိုက္ညီဘူးလား၊ ကို ၫႊန္းခ်င္ပါတယ္။ ကုရ္အာန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္အလက္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္းမွာပဲ ေတြ႕ရွိခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုရ္အာန္ထဲမွာ ဆိုထားတဲ့ အခ်က္တိုင္းကိေတာ့ အတည္ျပဳႏိုင္ ေလာက္တဲ့အဆင့္ သိပၸံက မေရာက္ေသးပါဘူး။
ကုရ္အာန္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ ၁၀ဝ ရာႏႈန္းျပည့္ လံုးဝ မွန္ကန္ေနတယ္ ဆိုပါစို႔။ က်န္ ေနတဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကို သိပၸံက ေျခေျချမစ္ျမစ္က်က် မဆို ႏိုင္ေသးဘူးပဲ ထားပါေတာ့။ ဒီဆိုထားခ်က္ကို သက္ေသျပႏိုင္မျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ အလွမ္းမွီတဲ့အဆင့္မွာ မရွိေသးတာေၾကာင့္ထား။ ကြ်ႏု္ပ္ တို႔မွာ ရွိတဲ့ ေဘာင္ကန္႔သတ္ထားတဲ့ ပညာကေလးနဲ႔ ဒီ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အပိုင္းထဲက ကုရ္အာန္ရဲ႕ ပါဒေတာ္တစ္ခုကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း တစ္ရာခိုင္ႏႈန္းကိုေတာင္ မွားပါတယ္ရယ္လို႔ ယတိျပတ္ မေျပာႏိုင္ ေသးဘူး ထားပါေတာ့။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကုရ္အာန္ရဲ႕ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက ၁၀ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း မွန္ကန္ေနၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုလည္း သက္ေသသာဓကနဲ႔ မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ယုတၲိေဗဒအရ ေျပာရရင္ ဒီ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကလဲ အမွန္ပဲတဲ့။ ကုရ္အာန္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ တမလြန္ ရွိေၾကာင္း အခ်က္ကလဲ ဒီေဝခြဲမရေသးတဲ့ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အပိုင္းထဲမွာ ပါေနတာကိုဆိုေတာ့ ယုတၲိေဗဒအရ ကြ်ႏု္ပ္ဘက္က ေျပာရရင္ အမွန္ ပါပဲ။
၃။ တမလြန္ အယူအဆသာ မရွိခဲ့ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဒႆနနဲ႔ လူ႕တန္ဖိုး ကလဲ ဘာမွ အသံုးမက်ေတာ့ပါဘူး။
တိုက္ခိုက္လုယက္မႈက ေကာင္းမႈလား၊ မေကာင္းမႈလား၊ သမာ သမတ္ ရွိသူကေတာ့ ဒါကို မေကာင္းမႈလို႔ပဲ ဆိုလိမ့္မွာပါ။ တမလြန္ကို မယံုၾကည္တဲ့သူ တစ္ဦးအဖို႔ ဓါးျပတိုက္လုယက္မႈက မေကာင္းမႈပါဆိုတဲ့ အင္မတန္ ႀကီးကဲေလးလံလွတဲ့ ရာဇဝတ္ ျပစ္မႈႀကီးရယ္လို႔ ဘယ္လို လုပ္ၿပီး ရဲရဲ ယံုၾကည္ႏိုင္မွာလဲ။
က်ဳပ္က ကမၻာမွာ တကဲ့ကို ဩဇာ အႀကီးဆံုး ရာဇဝတ္ေကာင္ ႀကီးပဲ ထားပါေတာ့။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ဳပ္က ဥာဏ္ကလဲ ထက္သလို က်ဳပ္ ယုတၲိနဲ႔ က်ဳပ္ ရွိေနတဲ့သူ တစ္ဦးျဖစ္ေနၿပီဆိုပါေတာ့။ ဓါးျပတိုက္တာက သိပ္ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ။ က်ဳပ္က ဒါနဲ႔ပဲ က်ိက်ိတက္ ခ်မ္းသာၿပီး ဇိမ္နဲ႔ ေနရတာလို႔ ဆိုမယ္။ ဒါကေတာ့ ဓါးျပမႈက က်ဳပ္အတြက္ ေကာင္း ေနတာကိုး။
တကယ္လို႔ တစ္ဦးဦးက လာၿပီး ဓါးျပတိုက္တယ္ဆိုတာ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာဆိုၿပီး က်ဳပ္ကို က်ိဳးေၾကာင္းယုတၲိက်က် နားဝင္သြား ေစေအာင္ ေျပာျပလာမယ္ဆိုရင္ ဒါကို ခ်က္ခ်င္း က်ဳပ္ရပ္ပစ္လိုက္မွာပါ။ အစဥ္သျဖင့္ လူေတြဟာ ေအာက္ပါအေၾကာင္းျပခ်က္ေတြကို တင္ျပ တတ္ၾကစၿမဲပါ။
(က) ဓါးျပတိုက္ခံရသူဟာ အခက္အခဲဒုကၡေတြကို ရင္ဆိုင္ရမယ္။
တခ်ိဳ႕က ေျပာတယ္။ ဓါးျပတိုက္ခံရသူခမ်ာ ဒုကၡအခက္အခဲ ေတြကို ရင္ဆိုင္ရတယ္တဲ့။ ဓါးျပတိုက္ခံရသူ အတြက္ေတာ့ ဒါဟာ အဆိုး ဆိုတာကို က်ဳပ္ တကယ္ပဲ သေဘာတူ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ အတြက္က်ေတာ့ ေကာင္းတယ္ေလ။ က်ဳပ္က ေဒၚလာ ၁၀ဝ၀ ဓါးျပတိုက္ ခဲ့တယ္ဆိုပါစို႔၊ ဖိုက္စတားေဟာ္တယ္ေပၚ တက္ၿပီး က်ဳပ္ ေကာင္းေကာင္း စားႏိုင္တယ္ေလ။
(ခ) တစ္ဦးဦးက ခင္ဗ်ားကိုလည္း ဓါးျပတိုက္လာမွာတဲ့။
တစ္ေန႔က်ရင္ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္လဲ ဓါးျပတိုက္ခံရကိန္းရွိတာပဲ လို႔ တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုလူက လာၿပီး က်ဳပ္ကို ဓါးျပတိုက္ႏိုင္ မွာလဲဗ်ာ။ က်ဳပ္က ဩဇာႀကီးလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီးပဲ။ က်ဳပ္မွာ သက္ေတာ္ေစာင့္ေတြလဲ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ထားထားတာပဲ။ က်ဳပ္ကသာ ဘယ္သူ႕ကိုမဆို အခ်ိန္မေရြး ထၿပီး ဓါးျပတိုက္လို႔ ရေပမဲ့ က်ဳပ္ကိုေတာ့ဘယ္သူကမွ ဓါးျပတိုက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သာမန္လူ အဖို႔ေတာ့ ဓါးျပတိုက္ တယ္ဆိုတာ အေတာ္ကို စြန္႔စားရတဲ့အလုပ္ဗ်။ က်ဳပ္လို ဩဇာႀကီးလွတဲ့ လူအဖို႔ကေတာ့ အေသးအမႊားပဲေလ။
(ဂ) ေငြရေပါက္လဲ လြယ္တယ္ေလ
ဒါဟာ အေခ်ာင္ ေငြရလမ္းပဲ။ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွာရတာမွမဟုတ္ပဲ လို႔ တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကတယ္။ အေခ်ာင္ ေငြရေပါက္ဆိုတာကို က်ဳပ္ လံုးလံုး လ်ားလ်ား သေဘာတူပါတယ္။ က်ဳပ္ ဓါးျပ ျဖစ္ရတာကလဲ ဒီအခ်က္ တစ္ခ်က္ပါတယ္ေလ။ တကယ္လို႔ လူတစ္ဦးမွာ ေငြကို လြယ္လြယ္ ရႏိုင္တဲ့ လမ္းေရာ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔မွ ရႏိုင္မဲ့လမ္းေရာ ရွိေနရင္ ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ သူ အဖို႔ကေတာ့ လြယ္လြယ္ရမဲ့ လမ္းကိုပဲ ေရြးမွာေပါ့။
(င) ဒါက လူသားခ်င္းစာနာမႈကို ဆန္႔က်င္ရာေရာက္တယ္ေလ။
တခ်ိဳ႕က ေျပာမယ္။ ဒါက လူသားခ်င္း စာနာမႈကို ဆန္႔က်င္ရာ က်တာပဲလို႔ေလ။ ဒီ လူလူခ်င္းစာနာမႈ(Humanity) ဆိုတဲ့ ဥပေဒသ ကို ဘယ္သူ ေရးခဲ့တာတံုးလို႔ေတာင္ က်ဳပ္က ျပန္ၿပီး ေမးလိုက္ပါဦးမယ္။ ဒါကို ဘာေၾကာင့္ က်ဳပ္က လိုက္နာရမွာတံုးလို႔ေလ။
ဒီဥပေဒဟာ ခံစားလြယ္တဲ့ သူေတြ စိတ္ႏုလြယ္တဲ့လူမ်ိဳးေတြအဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းခ်င္ေကာင္းမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္ယုတၲိနဲ႔ က်ဳပ္ေလ။ လူတစ္ဖက္သားကို သြားၿပီး ေထာက္ထားေနလို႔ ဘာအက်ိဳး မွ မရွိဘူးလို႔ ျမင္တဲ့သူေလ။
(စ) ဒါက အတၲဆန္တဲ့ အျပဳအမူႀကီးပဲ
တခ်ိဳ႕က ဆိုမယ္၊ လုယက္မႈက ကိုယ္က်ိဳးဆန္ရာ က်တယ္ေပါ့။ မွန္ပါတယ္။ လုယက္မႈက ကိုယ္က်ိဳးရွာရာက်ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဘာေၾကာင့္ မ်ား က်ဳပ္က ကိုယ္က်ိဳး မရွာဘဲ ေနရမွာတံုးဗ်ာ။ ဒါက က်ဳပ္ဘဝကို ေကာင္းစားေအာင္ ျဖည့္ဆီးေပးေနတဲ့ဟာပဲ။
၁။ တိုက္ခိုက္လုယက္မႈက မေကာင္းတဲ့ျပစ္မႈႀကီးဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယုတၲိေဗဒ က်တဲ့ ဘာအေၾကာင္းခ်င္းရာမွ မရွိပါ။
ခိုးဝွက္လုယက္မႈဟာ မေကာင္းမႈ ဆိုတာကို သက္ေသထူျပဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ အလဟႆပါပဲ။ ဒီအေၾကာင္းျပ ခ်က္ေတြကို သာမန္လူမ်ိဳးကသာ သဘာေတြ႕စရာရွိပါမယ္။ က်ဳပ္လို တန္ခိုးဩဇာအာဏာထက္တဲ့ ရာဇဝတ္ သားေကာင္အဖို႔က်ေတာ့ အခ်ည္းႏွီးပါပဲ။ က်ဳပ္လို ေခါင္းမာလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္လို မ်ိဳးကိုေတာ့ ဒီဆင္ျခင္ ဆင္လက္ေတြက ဘာ တရားပဲျပျပ အရာမေရာက္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီကမၻာမွာ ဒုစ႐ိုက္သားေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာ ဆန္းမွ မဆန္းပဲေလ။
ဒီလိုပဲ မုဒိမ္းမႈ၊ လိမ္လည္မႈ စတာေတြဟာ က်ဳပ္လိုလူမ်ိဳးအ တြက္ကေတာ့ ေကာင္းမွေကာင္းလို႔ပဲ အတည္ယူမွာဗ်။ ဒီအရာေတြဟာ ဆိုးမွဆိုးပဲလို႔ က်ဳပ္က ယံုၾကည္သြားေစေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး ေၾကာင္းက်ိဳး က်က် ဆင္ေျခကမွ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။
၂။ မြတ္စလင္တစ္ဦးက ဩဇာအာဏာ ထက္လွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ကို အခိုင္အမာ ယံုၾကည္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။
အခု က်ဳပ္တို႔ ဘက္ေျပာင္းၾကည့္ၾကပါစို႔လား။ အသင္ဟာ ဒီကမၻာမွာ အင္မတန္ကို တန္ခိုးဩဇာ ထူးကဲလွတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီး ဆိုပါစို႔။ ရဲေတြ ဝန္ႀကီးေတြကလည္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္ခုပ္ထဲကေရ ဆိုပါစို႔။ စစ္တပ္ႀကီးကပါ ခင္ဗ်ားဘက္ကပဲ ကာကြယ္ ေပးမယ္ဆိုပါစို႔။ ခင္ဗ်ားကို မုဒိမ္းမႈ၊ တိုက္ခိုက္လုယက္မႈ၊ လိမ္လည္မႈ စတာေတြဟာ မေကာင္းမႈေတြပဲလို႔ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္သြားေစမဲ့ မြတ္စလင္တစ္ဦးက ေတာ့ က်ဳပ္ပါပဲ။
တကယ္လို႔ က်ဳပ္ဘက္က လုယက္မႈ၊ မေကာင္းမႈ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာကို အလားတူ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ သက္ေသထူ ျပမယ္ဆိုရင္ လဲ သူကေတာ့ ကနဦးက အတိုင္းပဲ သူ႕ဆင္ေျခနဲ႔သူ တုန္႔ျပန္လာဦးမွာပါပဲ။
ရာဇဝတ္မႈက သူ႕ဆင္ေျခနဲ႔သူဆိုတာကို က်ဳပ္သေဘာတူပါ တယ္။ သူ႕ဖက္က ဆင္ေျခဆင္လက္ အားလံုးကလဲ တကယ္ပဲ သူဟာ ဩဇာအာဏာ အထြားဆံုး ရာဇဝတ္ေကာင္ႀကီး ျဖစ္ေနမွသာ မွန္မွာပါ။
၃။ လူတိုင္းပင္ တရားမွ်တမႈကို လိုလားၾကသည္
လူတိုင္းကိုယ္စီဟာ တရားမွ်တမႈကို လိုလားၾကပါတယ္။ သူ မ်ားအတြက္ မလိုခ်င္အံုးေတာင္ သူ႕အတြက္ေတာ့ တရားမွ်တမႈကို လို လားတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ဩဇာအာဏာယစ္မူးၿပီး လူတစ္ဖက္သားကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ နာက်ည္းေအာင္ ျပဳတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီလူေတြပဲ သူတို႔အေပၚ မတရားျပဳခံလာရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဆတ္ဆတ္ခုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြဘက္က လူတစ္ဖက္သားရဲ႕ ခံစားခ်က္ကို မစာနာတတ္ တာကေတာ့ ဩဇာအာဏာကို သူတို႔က ကိုးကြယ္ေနၾကလို႔ပဲေလ။ သူတို႔ စိတ္မွာက ဒီ ဩဇာအာဏာေၾကာင့္ လူတစ္ဖက္သားကို သူတို႕ အႏၱရာယ္ ျပဳႏိုင္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး တစ္ဖက္သားက သူတို႔ကို ရန္မျပဳဝံ့တာကလဲဒီဩဇာအာဏာ တန္ခိုးေၾကာင့္ရယ္လို႔ ခံယူထားလို႔ပါပဲ။
၄။ အလႅာဟ္သည္ စြမ္းအားအထက္ဆံုးႏွင့္ တရားမွ်တေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္သည္။
မြတ္စလင္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ရာဇဝတ္ေကာင္ တစ္ဦးဘက္က အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းကို ယံုၾကည္သြားေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ (အလႅာဟ္ ရွိေၾကာင္း သက္ေသထူခ်က္ အေျဖကို ၫႊန္းပါရေစ) အလႅာဟ္ရွင္ဟာ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အသင့္ထက္ပိုၿပီး ဩဇာ အႀကီးမားဆံုးအရွင္ ျဖစ္ေတာ္ မူသလို တရားမွ်တေတာ္မူတဲ့ အရွင္လည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
"အလႅာဟ္အရွင္သည္ မေတာ္မတရားမႈကို ျမဴတစ္မံႈစာေသာ္မွ် မျပဳၿပီ။"[ အလ္ ကုရ္အာန္ ၄ း ၄၀ ]
၅။ အလႅာဟ္က ဘာေၾကာင့္ က်ဳပ္ကို အျပစ္မေပးတာတံုး။
ကုရ္အာန္ထဲက သိပၸံနည္းက် အခ်က္အလက္မ်ားနဲ႔ နားဝင္ ေအာင္ တင္ျပေပးသြားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ယုတၲိေဗဒနဲ႔ သိပၸံအသိရွိထားတဲ့ ရာဇဝတ္ေကာင္အေနနဲ႔ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းကို ယံုၾကည္လက္ခံသြားမွာပါ။ သူ႕ဖက္က ထပ္ၿပီး ေစာဒကတက္လာဦးမွာက အလႅာဟ္က စြမ္းအားေတာ္ ရွင္ တရားမွ်တေတာ္မူေသာအရွင္ဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္ သူ႕ကိုက်ေတာ့ အျပစ္ မေပးရသလဲလို႔ပါပဲ။
၆။ မေတာ္မတရားျပဳမူသူသည္ အျပစ္ခံရအံ့။
ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ လူမႈေရးအဆင့္အတန္းကို အပထား လူတိုင္း လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္အေပၚ မေတာ္မတရားျပဳလာသူအေပၚ တကယ္ကို အျပစ္ဒဏ္ ခတ္ခံရတာကို လိုလားခဲ့ၾကတယ္။ ပံုမွန္ဆိုရင္ လူတစ္ဦးအေန နဲ႔က သူခိုးဓါးျပ ဒါမွမဟုတ္ မုဒိမ္းေကာင္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သင္ ခန္းစာ ေပးတာကို ႏွစ္မ်ိဳ႕ၾကတယ္။ ရာဇဝတ္ေကာင္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို အျပစ္ဒဏ္ သင့္သြားေစေပမဲ့လဲ အျပစ္ေပး မခံရေသးဘဲ လြတ္ေနတဲ့သူ ေတြကလဲ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ သူတို႔တေတြက ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ စည္းစိမ္ခံစားၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေနေနၾကရတယ္။ ဩဇာအာဏာ ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႕ထက္ ပိုၿပီး သူ႕အေပၚ ဩဇာအရွိန္အဝါ ႀကီးကဲတဲ့သူက မတရားျပဳတာကို ခံလိုက္ရရင္ေတာ့ အဲဒီခံရတဲ့သူကလဲပဲ သူ႕အေပၚ မတရားလုပ္သြားတဲ့လူမွာ ျပစ္ဒဏ္ဆိုက္သြားတာကိုပဲ ျမင္ ခ်င္ေတြ႕ခ်င္ၾကတာပါ။
၇။ ဤေလာကီဘဝသည္ တမလြန္အတြက္ စမ္းသပ္ရာေနရာ
ဒီေလာကီဘဝက တမလြန္အတြက္ စမ္းသပ္ခ်က္တစ္ရပ္ပါပဲ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
" အသင္တို႔အနက္ မည္သူသည္ အက်င့္အမူ အေကာင္းဆံုးဆိုသည္ကို စမ္းသပ္အံ့ ေသာ္ငွာ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္းကို ထိုအရွင္က ဖန္ဆင္းထားေခ်၏။ အရွင္သည္ အနႏၱ စြမ္းအားေတာ္ရွင္ႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ရွင္တည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၆၇ း ၂ ]
၈။ တရားစီရင္မည့္ေန႔တြင္ အၿပီးသတ္ တရားစီရင္ စစ္ေဆးမႈ
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္မွာ အခုလို ဆိုထားပါတယ္။
"သက္ရွိတိုင္း ေသျခင္း၏အရသာကို ျမည္းစမ္းၾကရသည္။ တရားစီရင္ရာေန႔က်မွ မိမိတို႔၏ အက်ိဳးကို အျပည့္အဝေပးျခင္း ခံၾကရမည္။ ငရဲမီးေဘးမွ ကယ္တင္ရာရၿပီး သုခဘံုသို႔ ဝင္ေရာက္ရသူသည္သာ (ဘဝ၏) ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ရယူႏိုင္သူ ျဖစ္၏။ ေလာကီဘဝသည္ကား ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေစေသာ ပစၥည္းမွ်သာတည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၃ း ၁၈၅ ]
တရားစီရင္မဲ့ ေန႔မွာ အၿပီးသတ္တရားစီရင္မႈကို ျပဳေတာ္မူမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးေသဆံုးသြားရင္ က်န္လူသားအားလံုးႏွင့္အတူ ကမၻာ႔တရား စီရင္မည့္ေန႔မွာ ျပန္ရွင္လာရမွာ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ဦးအေန နဲ႔ ဒီေလာကီမွာ သူ႕ျပစ္ဒဏ္တခ်ိဳ႕တဝက္ကို ခံစားရမွာ ရွိပါတယ္။ အၿပီး သတ္ဆုလဒ္နဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ခတ္မႈကေတာ့ တမလြန္မွာမွ ျဖစ္မွာပါ။ အနႏၱ စြမ္းအားေတာ္ရွင္အလႅာဟ္က သူခိုးဓါးျပတစ္ဦး ဒါမွမဟုတ္ မုဒိမ္းသမား တစ္ဦးကို ဒီေလာကီကမၻာမွာ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ေကာင္းမွ ခတ္မွာပါ။ တရား စီရင္ရာေန႔မွာေတာ့ အေသအခ်ာ အစစ္အေဆးခံကို ခံရမွာပါ။ ေသၿပီး တဲ့ေနာက္ဘဝ တမလြန္မွာေတာ့ ျပစ္ဒဏ္ စီရင္တာကိုခံကိုခံရလိမ့္မွာပါ။
၉။ ဟစ္တလာလို လူကို လူလုပ္ ဥပေဒက ဘာ ျပစ္ဒဏ္ေပးႏိုင္မွာလဲ
ဟစ္တလာက သူအၾကမ္းဖက္အုပ္စိုးခဲ့တဲ့ကာလတံုးက ဂ်ဴး လူမ်ိဳးေျခာက္သန္းကို အဆိပ္ေငြ႕ေပးၿပီး လက္စတံုး သတ္ျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ ရဲက သူ႕ကို အေရးယူ ဖမ္းဆီးတယ္ပဲ ထားပါဦး။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး အတြက္ ေလာကီဥပေဒက ဟစ္တလာကို ဘာျပစ္ဒဏ္ထိ အမ်ားဆံုး ေပးႏိုင္မွာလဲ။ အမ်ားဆံုး လူတို႔ဘက္က ေပးႏိုင္တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ဟာ ဟစ္တ လာကို အဆိပ္ေငြ႕ခန္းထဲဝင္ေစ႐ံုပဲေပါ့။ ဒီျပစ္ဒဏ္က ဂ်ဴးတစ္ေယာက္ကိုသတ္လိုက္လို႔ ရတဲ့ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ပဲ ညီတယ္။ က်န္တဲ့ ဂ်ဴး ငါးသန္း ကိုးသိန္း ကိုးေသာင္း ကိုးေထာင္ ကိုးရာ ကိုးဆယ့္ ကိုးေယာက္အတြက္က်ေတာ့ ဘယ္လို စီရင္မလဲ။
၁၀။ အလႅာဟ္က ဟစ္တလာကို ငရဲမွာ အႀကိမ္ ေျခာက္သန္းထက္မက က်ေစႏိုင္ပါတယ္။
အလႅာဟ္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ထဲမွာ မိန္႔ေခြ်ထားေတာ္မူပါ တယ္။
"ငါအရွင္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္တို႔ကို မယံုၾကည္သူတို႔ အား မၾကာျမင့္မီမွာပင္ ငရဲမီးသို႔ ပစ္ခ်ေခ်အံ့။ ျပစ္ဒဏ္္ကို တတိတိ ခံစားအံ့ေသာ္ငွာ သူတို႔၏ အေရျပားမ်ား ေလာင္ကြ်မ္းသြားၿပီးသည္ႏွင့္ ထိုအစား အေရျပား အသစ္ကို ငါအရွင္ အစား လဲလွယ္ ေပးေခ်အံ့။ အလႅာဟ္ရွင္သည္ ႏိုင္နင္းလႊမ္းမိုးေတာ္မူေသာ အရွင္ႏွင့္ အနႏၱဥာဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္သတည္း။" [ အလ္ ကုရ္အာန္ ၄ း ၅၆ ]
အလႅာဟ္အရွင္အေနနဲ႔ လိုလားေတာ္ မူလို႔ကေတာ့ တမလြန္ က်ရင္ ငရဲဘံုမွာ ဟစ္တလာကို အႀကိမ္ေပါင္း ေျခာက္သန္း အဆိပ္ေငြ႕ ေပးၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ သတ္လို႔ ရၿပီးသားပဲ။
၁၂။ တမလြန္အယူအဆ မပါခဲ့ရင္ လူ႕တန္ဖိုးတို႔ အေကာင္းတို႔၊ အဆိုးတို႔ ဆိုတဲ့ အယူဝါဒ ဘာမွ မရွိႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
လူတစ္ဦးဦးမွသာ တမလြန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ မႈ မရွိခဲ့ရင္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ဘဝကို မယံုၾကည္ဘူးဆိုရင္ျဖင့္ အထူးသျဖင့္ သူ႕ ဩဇာအရွိန္အဝါ သိပ္ၿပီး ႀကီးလြန္းေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သူက်ဴးလြန္ေနတဲ့ မေကာင္းမႈ မတရားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူ႔တန္ဖိုးတို႔ ကုသိုလ္တို႔အကုသိုလ္တို႔ဆိုတဲ့ အယူဝါဒေတြနဲ႔ နားခ် ေျဖာင္းဖ် သာဓကျပရင္ ေတာင္ ဘယ္လိုမွ ျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။
ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: ၀ါးခယ္မေမာင္မင္းႏိုင္ (အစၥလာမ့္ အကယ္ဒမီသိပၸံ)
0 comments:
Post a Comment